Sayfalar

27 Ekim 2024 Pazar

İyi Geceler Bay Tom (Michelle Magorian) Kitap Sınavı Yazılı Soruları ve Cevap Anahtarı


Kitabın Adı: İyi Geceler Bay Tom

Kitabın Yazarı: Michelle Magorian

Kitap Sınavı Soruları ve Cevap Anahtarı

1. Will'in kollarındaki morlukların sebebi nedir?

a) Kötü bir çocuk olduğu gerekçesiyle annesi dövmüştü.
b) Yolda gelirken ayağı takılıp düşmüştü.
c) Sokaktaki çocukların saldırısına uğramıştı.
d) Arkadaşlarıyla kavga ederken darbe almıştı.

2. Karartma perdelerinin amacı nedir?

a) Sabah güneş ışıklarının içeri girmesini engellemekti.
b) Dışarıdan içerinin görünmesini engellemekti.
c) Evleri düşman askerlerden gizlemekti.
d) Uçakların bombalayacakları yerleri gizlemekti.

3. Will neden yatakta yatmaktan rahatsız oluyordu?

a) Önceki gece yatakta yatarken altına kaçırdığı için rahatsız oluyordu.
b) Yataklarda ölülerin yattığına inanıyordu.
c) Tavanla yatağın arasında fazla mesafe olmadığı için rahatsızdı.
d) Yatağı yeterince yumuşak değildi.

4. Radyoda başbakan hangi konuda konuşma yapmıştı?

a) Gelecek kış aylarının çok çetin geçeceğini ve gerekli önlemlerin alınacağını açıkladı.
b) O yıl ürün miktarında azalma olduğunu ve kıtlığı yaşanacağını duyurdu.
c) Almanya ile savaşa girdiklerini açıkladı.
d) Polonya ile savaşacaklarını duyurdu.

5. Köy sakinleri Tom'un toplantıya katıldığını görünce neden şaşırdılar?

a) Tom, köydeki insanları sıkıcı buluyor, toplantılara katılmıyordu.
b) Köydekiler fazla meraklı davranıyordu, Tom bundan hoşlanmıyordu.
c) Tom, eşi öldüğünden beri köydeki toplantılara katılmıyordu, insanlardan uzaklaşmıştı.
d) Tom'un evi uzaktı, yaşlı olduğu için gidip gelmekte zorlanıyordu.

6. Will, ne yaparsa insanların onu seveceğine inanıyordu?

a) Annesi, kendisini görünmez hâle getirdiği takdirde insanların onu seveceğini söylemişti, Will buna inanıyordu.
b) İnsanların her istediklerini yaptığı takdirde sevileceğine inanıyordu.
c) İnsanlara yalan söylerse sevileceğine inanıyordu.
d) Dini kurallara uygun yaşarsa sevileceğine inanıyordu.

7. Okulun ilk gününde Will'in sınıfında ne yapıldı? Will neden memnun olmadı?

a) Okuma yazma dersleri yapıldı. Ancak Will başarılı olamadı.
b) Gaz maskesi tatbikatı yapıldı. Will okuma yazma öğrenemediği için memnun olmadı.
c) Tüm öğrenciler kendilerini tanıttılar. Will kendini tanıtmak istemedi.
d) Öğrencilerden ailelerini anlatmaları istendi. Will ailesini anlatırken rahatsız oldu.

8. Tom'un hangi konuda yeteneği neydi?

a) Yazı yazmak.
b) Koşmak.
c) Şarkı söylemek.
d) Resim yapmak.

9. Sığınmacı çocukların aileleri neden çocuklarının eve dönmesine karar verdiler?

a) Çocuklarından ayrı kalmak çok üzücü olmaya başlamıştı.
b) Ülke savaşa girdiği için çocuklarının hayatlarından endişe ediyorlardı.
c) Hükümet, sığınmacı çocukların ailelerinden parasal katkı istiyordu.
d) Ailelerin, sığınmacı çocuklara iyi davranmadıklarına dair haberler yayılıyordu.

10. Carrie, Will'in odasını neye benzetti?

a) Bir hapishaneye.
b) Bir yatakhaneye.
c) Bebek odasına.
d) Kendine ait bir atölyeye.

11. Çocuklar, çıkardıkları gazeteyi köyde nasıl dağıtıyorlardı?

a) Birkaç kopya yapmışlardı. Köylüler gazeteyi gruplar hâlinde okuyorlardı.
b) Tek bir kopya vardı. Bir metelik karşılığında okunmak üzere köyde elden ele geziyordu.
c) Gazeteyi okuyan köylüler, içindeki yazıları birbirlerine anlatıyorlardı.
d) Köydeki çoğaltma makinesinde çoğaltıp isteyenlere veriyorlardı.

12. Oyunun provaları sırasında yaşlı adam rolü yapan Will'in, rol yapma konusundaki yeteneği ortaya çıktı. Öğretmeni ve arkadaşları onun bu yeteneğinden etkilendiler ve provaya ara verilince hayranlıklarını ifade ettiler. Will'in tepkisi ne oldu?

a) Siniri bozuldu. Herkesten farklı olmak, kendisini yalnız hissetmesine neden oluyordu.
b) Şaşırdı. Bu yeteneğinin kendisi de farkında değildi, uzun süre şaşkınlığını atamadı.
c) Sevindi. Öğretmeninin ve arkadaşlarının ilgi odağı olmak onu mutlu etti.
d) Kendisiyle gurur duydu.

13. Will okuma yazma öğrenip büyüklerin sınıfına başlayınca öğretmeni Bayan Hartridge ona, yeni kitaplarını ve okul gereçlerini verdi. Will'i en çok heyecanlandıran şey ne oldu?

a) Defter.
b) Dolma kalem.
c) Coğrafya kitabı.
d) İngilizce kitabı.

14. Annesi hasta olduğunu belirterek ona yardımcı olması için Will'i geri çağırdı. Annesiyle aylar sonra tren istasyonunda karşılaştılar. Will gülümsediğinde annesi neler hissetti?

a) Sevindi, onu iyi gördüğü için memnun oldu.
b) Şaşırdı çünkü Will, onunla yaşarken gülümsemezdi.
c) Dehşete düştü, otoritesinin tehdit edildiğini hissetti.
d) Kızdı, Will'in gülümsemesini gerektiren bir şey olmadığını düşündü.

15. Will, annesinin tavırları karşısında neler hissetti?

a) Keşke Yaylaköy'e hiç gitmemiş olsaydım, diye düşündü. O zaman annesinin sevgi dolu ve şefkatli biri olduğunu zannedecekti.
b) Üstüne umutsuzluk dalgası çöktü.
c) Farkındalığına lanet etti.
d) Yukarıdakilerin hepsi.

16. Tom, bebekle ilgili bir sorun olduğunu ne zaman ve nasıl anladı?

a) Ambulansla hastaneye giderken, soğuk bohça yerine Sammy'nin vücuduna sarıldığında.
b) Evde, bebeği ondan almak istediklerinde.
c) Hastanede, doktorlar onu muayene ederken.
d) Evde, Tom onu merdiven boşluğunda bulup dışarı çıkardığında.

17. Tom, Will'in bir bakımevine götürüleceğini öğrendiğinde ne yapmaya karar verdi?

a) Sık sık bakım evinde onu ziyaret etmeye.
b) Londra'da bir ev bulup Will ile birlikte yaşamaya.
c) Will'i evlat edinmek için mahkemeye başvurmaya.
d) Will'i hastaneden kaçırıp Yaylaköy'e götürmeye.

18. Tom'un sürekli söylediği ve Will'e cesaret veren söz neydi?

a) Bir gün mutlaka iyi olacaksın.
b) Sen çok iyi bir çocuksun.
c) Her şeyin bir zamanı var.
d) Zamanla her şey düzelir.

19. Öğretmenini ziyaret eden Will, öğretmenin bebeğini görünce hangi gerçeğin farkına vardı?

a) Bebekleri hiç sevmediğini.
b) Trudy'nin ölümünün onun suçu olmadığını.
c) Annesinin ona yalan söylediğini.
d) Annesinin zihninin hasta olduğunu.

20. Zach öldükten sonra Will, bir süre onunla konuştuğunu düşündü ve onun gibi davrandı. Bunun sebebi neydi?

a) Zach onun bir parçasıydı. Onun dışa dönük özelliklerini ortaya çıkaran Zach ile arkadaşlığı olmuştu.
b) Zach'i çok özlüyordu ve böyle davranarak onun özlemiyle baş etmeye çalışıyordu.
c) Zach'in varlığına çok alışmıştı, onun boşluğunu bu şekilde doldurmaya çalışıyordu.
d) Zach'in ölümüyle baş etme yöntemi buydu.

Cevap Anahtarı:

  1.a        2.d        3.b         4.c          5.c 
  6.a        7.b        8.d         9.c        10.d
11.b      12.a       13.b       14.c       15.d 
16.a      17.d       18.c       19.b       20.a

Süper Gazeteciler 1 - Serüven (Aytül Akal) Kitap Sınavı Yazılı Soruları ve Cevap Anahtarı



Kitabın Adı: Süper Gazeteciler 1 - Serüven

Kitabın Yazarı: Aytül Akal

Kitap Sınavı Soruları ve Cevap Anahtarı

1- Süper Gazeteciler kitabının yazarı aşağıdakilerden hangisidir?

A- Mavisel YENER 
B- İpek ONGUN
C- Aytül AKAL 
D- Ayşe KULİN

2- Aşağıdakilerden hangisi kitapta adı geçen kahramanlardan biri değildir?

A-Elif 
B-Fatih 
C-Evren 
D-Yener

3- Aşağıda kitapla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

A-Yener,arkadaşları arasında ilginç fikirleriyle tanınır.
B-Elif,istediği üniversiteye kendi çabalarıyla girmeyi hedeflemektedir.
C-Selin,ünlülerin adreslerini biriktirmeyi çok sever.
D-Evren,fotoğraf çekmeye bayılmaktadır.

4- Evren’in anne ve babasının adları nedir?

A- Nermin Hanım-Mustafa Bey
B- Ayşe Hanım-Ahmet Bey
C- Zeynep Hanım-Muhsin Bey
D- Seval Hanım-Niyazi Bey

5- Yener’in annesinin adı ve mesleği nedir?

A- Nergis Hanım - banka müdürü
B- Seher Hanım - banka müdürü
C- Nermin Hanım - ev hanımı
D- Nergis Hanım - ev hanımı

6- Evren’in rüyasında gördüğü ve röportaj yapmak istediği sanatçı kimdir?

A- Osman SELİMOĞLU
B- Oğuzcan SELİMOĞLU
C- Sedat YENER
D- Altay ŞEN

7- Yener ve Evren’in en büyük amacı nedir?

A- Süper Gazete’yi haftalık hale getirmek
B- Büyüyünce iyi bir doktor olmak
C- Sınıfta başarı sıralamasında birinci olmak
D- Sınıf arkadaşlarıyla tatile gidebilmek

8- Kitapla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

A- Evren’in annesi derslerini engellediği için gazeteye destek vermiyordu.
B- Yener’in annesi gazeteyi düzenli alarak onlara destek oluyordu.
C- Evren’in annesi doğum gününde fotoğraf makinesi alarak destek olmuştur.
D- Selin’in annesi öğretmen,babası iş adamıdır.

9- Altay Şen’e benzerliği olan kişi kimdir?

A- Sedat Yener 
B- Osman Selimoğlu
C- Suat Mert 
D- Oğuzcan Selimoğlu

10- Altay Şen’in benzeriyle röportaj yapmaya kimler gidiyor?

A-Evren ve Yener 
B-Evren,Yener,Elif
C-Evren,Yener,Selin 
D-Selin ve Elif

11- Çocuklar Altay Şen’e benzeyen kişiyle ilk kez görüşmeye gittiklerinde ne oluyor?

A- Evde yangın çıkıyor.
B- Evi silahlı kişiler basıyor.
C- Çocuklar kayboluyor.
D- Yener kaçırılıyor.

12- Çocukların çıkardığı gazeteye okulda en çok önem veren öğretmen kimdir?

A- Türkçe Öğretmeni Yasemin Hanım
B- Tarih Öğretmeni Osman Bey
C- Matematik Öğretmeni Nurten Hanım
D- Müzik Öğretmeni Ahmet Bey

13- Çocuklar Oğuzcan Selimoğlu’nun kaçırılma olayını polise niçin haber vermiyor?

A- Haydutlardan korktukları için
B- Adamları tanımadıkları için
C- Polis kendilerinden şüpheleneceği için
D- Annelerinden korktukları için

14- Çocukların kaçırılma olayını çözebilmeleri için en önemli delilleri neydi?

A- Selin’in aldığı notlar ve çizdiği resimler
B- Evren’in çektiği fotoğraflar
C- Yener’in kaydettiği ses kayıtları
D- Elif’in adres rehberi

Çöplük Kralı (Elizabeth Laird) Kitabının Özeti, Konusu ve Kitap Kakkında Bilgi


Kitabın Adı: Çöplük Kralı

Kitabın Yazarı: Elizabeth Laird

Kitap Hakkında Bilgi:

Elizabeth Laird, Çöplük Kralı adlı kitabını Etiyopya’da yaşadığı sırada tanıştığı bir grup sokak çocuğunun hayatından ilham alarak, büyük ölçüde gerçeklere dayanarak kaleme almıştır.

Dani ile Mamo normal koşullarda asla karşılaşmayacaktı. Etiyopya’nın başkenti Addis Ababa'daki hayatları bambaşkaydı. Dani kocaman bir villada yaşıyordu, Mamoʼnun ise evi yoktu. Ama bu iki çocuk şimdi şehrin sokaklarında kaçak. Biri despot babasından, ötekiyse bir insan tacirinden kaçıyor. Tesadüf onları bir araya getirince yetişkinlerin bencil dünyasında hayatı birlikte göğüslemek zorunda kalıyorlar.
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabın Konusu:

Kitap, iki çocuğun gözünden dayanışma, empati, cesaret, dostluk gibi kavramları konu edinmiştir.

Kitabın Özeti:

Dani zengin bir ailenin çocuğudur ve kocaman bir villada yaşamaktadır. Dani'nin babası kısa süre önce sona ermiş olan iç savaşta orduda görev almıştır. Eski bir asker olarak otoriter bir adamdır. Ticaret hayatında başarılı olmuş acımasızlığıyla tanınan zengin biridir. Dani'nin annesi şefkatli ve anlayışlı biridir. 

Dani'nin annesi ölümcül bir hastalıkla uğraşmaktadır. Tedavi için İngiltere’ye giderek Dani’yi gaddar babasıyla baş başa bırakmıştır. Dani hiçbir konuda babasını memnun etmeyi başaramamaktadır. Derslerinde, sporda ve arkadaşlık ilişkilerinde sıkıntılar vardır. Babasına göre Dani'nin tek yaptığı şımarık bir zengin çocuğu gibi tembellik yapmak, hayaller kurmak ve hikayeler uydurmaktır. Dani sonunda annesinin yokluğunda babasının artan baskısına dayanamaz ve evden kaçar.

Mamo’nun ise gidecek bir evi yoktur. Mamo babasını bile hatırlamıyordur. Etiyopya'nın Addis Ababa şehrinin varoşlarında, ev bile denemeyecek bir barakada annesi ve ablasıyla hayatta kalmaya çalışmaktadır. Bir gün Mamo’nun annesi ölür ve ablasıyla birlikte beş parasız ortada kalırlar. Ablasının iş aramaya gittiği bir gün Mamo’nun dayısı olduğunu söyleyen bir adam gelir. İş bulma bahanesiyle Mamo’yu kandırıp şehir dışına çıkarır. Mamo böylece bir insan tacirinin eline düşmüştür.

Mamo ve Dani’nin ortak özellikleri çocuk ve kaçak olmalarıdır. Biri babasından diğeri ise bir insan tacirinden kaçmaktadır. Sokakta özellikle de bir çocuk olarak hayatta kalmak kolay bir şey değildir. Bambaşka ortamlardan gelen iki çocuk bambaşka zorluklarla mücadele etmek zorunda kalırlar. 

Bir şekilde Dani ve Mamo'nun yolları kesişir. İki çocuk yetişkinlerin hoyratlığına, dış dünyanın acımasızlığına karşı birbirlerine destek olup hayata tutunmaya çalışırlar.

26 Ekim 2024 Cumartesi

Çöplük Kralı (Elizabeth Laird) Kitap Sınavı Yazılı Soruları ve Cevap Anahtarı



Kitabın Adı: Çöplük Kralı

Kitabın Yazarı: Elizabeth Laird

Kitap Sınavı Soruları ve Cevap Anahtarı

1. Dani'nin annesinin rahatsızlığı nedir?

a) Felç geçirmişti.
b) Kanser hastasıydı.
c) Kalbinden rahatsızdı, ameliyat olması gerekiyordu.
d) Psikolojik rahatsızlığı vardı.

2. Yolcular Mamo'nun sözlerini ve yalvarmalarını neden dikkate almadılar?

a) Merga onun evden kaçtığını, eve döndüğünde ceza almamak için böyle davrandığını iddia etti.
b) Mamo'nun onlarla oyun oynadığını düşündüler.
c) Bir çocuğun sözüne karşılık bir yetişkinin sözüne güvenmeyi tercih ettiler.
d) Mamo'nun yalancı olduğunu düşündüler.

3. Merga, Mamo'yu nereye ve neden götürdü?

a) Fabrikada çalıştırmak üzere şehir merkezine götürdü.
b) Irgatlık yapması için bir çiftliğe götürdü.
c) Yalnız kalmaması için bir yetimhaneye götürdü.
d) İşlerine yardım etmesi için kendi evine götürdü.

4. Dani okulla ilgili ne düşünüyordu? Okuldakiler ona nasıl davranıyorlardı?

a) Okulu evden bir kaçış yöntemi olduğunu düşünüyordu. Okuldakiler ona iyi davranıyorlardı.
b) Okulunu ve arkadaşlarını seviyordu. Okuldakiler özellikle öğretmenleri onu destekliyordu.
c) Okulu sevmiyordu. Okuldakiler ona kötü davranıyorlardı.
d) Okuldakilerin her zaman sabırsız davrandıklarını düşünüyordu. Okuldakiler, o yokmuş gibi davranıyorlardı.

5. Okul müdürü, Dani'nin babasına yazdığı mektupta neyden bahsetti. Dani'nin babası nasıl tepki verdi?

a) Dani'nin sınıfta kalabileceğini yazdı. Babası ona, notlarını yükseltmesi için özel öğretmen tutacağını söyledi.
b) Dani'nin notlarının çok zayıf olduğunu yazdı. Babası Dani'ye çok kızdı ve derslerini geçemezse onu, Jigjiga'nın yanına göndereceğini söyledi.
c) Dani'nin psikolojik desteğe ihtiyacı olduğunu yazdı. Babası, Dani'ye, ihtiyacı olan desteği aldıracağını açıkladı.
d) Dani'nin, davranışları nedeniyle okuldan uzaklaştırıldığını yazdı. Babası ona çok kızdı ve evden çıkmama cezası verdi.

6. Çiftçinin çocukları Mamo'ya nasıl davranıyorlardı?

a) Kötü davranıyor, onu aşağılıyorlardı.
b) Ona acıyarak bakıyor, babalarından gizli yardım ediyorlardı.
c) Onu sevmeye ve sohbet etmeye başlamışlardı.
d) Onu görmezden geliyor, yokmuş gibi davranıyorlardı.

7. Mamo, Yohannes'in babasından ne istedi, ne yanıt aldı?

a) Onu şehre götürmesini istedi ancak adam, şehre gitmeyeceğini söyleyip isteğini geri çevirdi.
b) Ondan çiftçiyle, ona iyi davranması konusunda konuşmasını istedi.
c) Ona yardım etmesini, yanında götürmesini istedi ancak adam kabul etmeyip "Umutsuzluğa kapılma," dedi.
d) Ona yiyecek vermesini istedi ancak adam, yeterince yiyeceği olmadığını söyleyerek vermeyi reddetti.

8. Mamo'nun ablası Tiggist yaşamına nasıl devam ediyordu?

a) Kardeşini aramak için yola çıktı. Onu, şehir şehir, kasaba kasaba aradı.
b) Başka bir şehirde yaşamaya başladı, zor bir hayatı vardı.
c) Bütün gün kardeşinin dönmesini bekliyordu, üzgündü.
d) Bir dükkânda çalışıyor, orada yaşıyordu, mutluydu.

9. Mamo çiftlikten neden ve nasıl ayrıldı?

a) Çiftliğin sahibine, ablasını özlediğini söyledi ve izin isteyerek çiftlikten ayrıldı.
b) Merga gelip aldı ve otobüse binerek oradan ayrıldılar.
c) Çiftçi artık Mamo'yu istemediğini söyledi ve onu evine gönderdi.
d) Tesfaye ve babası, ona kötü davranıyorlardı, bir gece koşarak oradan kaçtı.

10. Dani evden çıktığında sorun olarak gördüğü şeyler nelerdi?

a) Babasının onu yakalaması, Giorgislerin evini bulamamak, Giorgis'in onu hatırlamaması.
b) Yolda parasının çalınması, Giorgislerin evine kadar gidecek araç bulamamak.
c) Babasının ona, evden çıktığı için ceza vermesi ve onu çok uzağa göndermesi.
d) Dışardakilerin onunla dalga geçmesi, yardım etmemeleri.

11. Mamo kamyona binmek için ne yaptı?

a) Kamyon yaklaştığında ona el salladı.
b) Kamyon yanından geçerken şoföre seslendi.
c) Kendini kamyonun önüne attı.
d) Kazağını çıkarıp kamyona doğru sallamaya başladı.

12. Ferida Hanım neden Tiggist'e kötü davranmaya başladı?

a) Bazı işleri ihmal ettiğini fark ettiği için.
b) Kıskandı. Kızı Yasemin hep Tiggist'e gitmek istiyordu.
c) Selma ile Tiggist'in iyi arkadaş olduklarını görüyor, bunun için kızıyordu.
d) Tiggist'in davranışlarından şüphe ediyordu.

13. Akşam olduğunda Dani neler hissetti?

a) Korktu, kalacak bir yer aramaya başladı.
b) Kendini yalnız hissetti, evine dönmek istedi.
c) İlk kez evinden uzakta bir gece geçirecekti, tedirgindi.
d) Artık özgür olduğunu hissetti.

14. Ato Paulos, oğlunun evden kaçtığını anlayınca ne yaptı?

a) Çok öfkelendi, birkaç yere telefon ederek Dani'nin gittiği yeri bulmaya çalıştı.
b) Endişelendi ve hemen polise haber verdi.
c) Dani'nin arkadaşlarını arayıp orada olup olmadığını sordu.
d) Evde kalıp Dani'nin geri dönmesini bekledi.

15. Dani ve Mamo nerede karşılaştılar?

a) Sokakta
b) Otobüste
c) Tren garında
d) Mezarlıkta

16. Dani, Mamo'nun yaşadıklarını öğrenince ne hissetti?

a) Çok üzüldü, gözyaşlarını tutamadı.
b) Onun gibi iyi bir arkadaş bulduğu için sevindi.
c) Ona saygı duydu ve "Yaşadıklarını yazmalısın," dedi.
d) Onun gibi olmaktan korkup uzaklaşmak istedi.

17. Mamo, Dani ile küçük köpek Suri arasında nasıl bir benzerlik kurmuştu?

a) Suri'nin tüyleriyle Dani'nin saç rengi arasında benzerlik kurdu.
b) Dani de Suri de bir deri bir kemikti.
c) İkisi de sürekli aç dolaşıyordu.
d) Suri'nin gözlerinde, Dani ile aynı çaresiz, muhtaç ve yalvaran bakışı gördü.

18. Polislerin, Getachew'un peşinden gelmelerinin sebebi nedir?

a) Getachew, girdiği dükkânda hırsızlık yapmıştı.
b) Polisler Dani'yi arıyorlardı, Getachew'u takip ederek bulmaya çalışıyorlardı.
c) Getachew, polis tarafından aranan bir çocuktu.
d) Çiftlik sahibi, Mamo'yu polise ihbar etmişti, aslında onu arıyorlardı.

19. Mamo, Dani'nin annesinin ölmüş olabileceğini nasıl anlamıştı?

a) Dani'nin evinin önünde bir sürü araba vardı.
b) Dani'nin evinin sokağındaki bakkalda çalışan kadın, Dani'lerin evine dünden beri siyah giymiş insanların girip çıktığını söyledi.
c) Evden gelen ağlama seslerini duydu.
d) İki kadını, Dani'nin annesi hakkında konuşurken duydu.

20. Dani, babası ve eski öğretmenini karşısında görünce neler hissetti?

a) Sevindi, babasını ne kadar çok sevdiğini hatırladı.
b) Üzüldü, annesi öldükten ve Dani gittikten sonra babası çok zayıflamıştı.
c) Şaşırdı, babası hatırladığı gibi değildi, üzüntüden çökmüştü.
d) Korktu, hemen onlardan kaçıp uzaklaşmak istedi.

Cevap Anahtarı:

  1.c        2.a         3.b          4.d         5.b 
  6.a        7.c         8.d          9.d       10.a
11.c       12.b      13.b        14.a       15.d 
16.c       17.d      18.a        19.b       20.c

Köprü Altındaki Aile (Natalie Savage Carlson) Kitabının Özeti, Konusu ve Kitap Kakkında Bilgi


Kitabın Adı: Köprü Altındaki Aile

Kitabın Yazarı: Natalie Savage Carlson

Kitap Hakkında Bilgi:

1959'da Newbery Onur Ödülü'ne layık görülen sıcacık bir aile öyküsü...

Armand, yokluk içinde yaşamayı öğrenmiş bir evsizdir. Hayatını dilenerek ve tuhaf işler yaparak kazanır. Üstelik bu dertsiz tasasız hayatından da epey memnundur. Neden olmasın ki? Bir kere hırsızları dert etmesine hiç gerek yoktur, çünkü bütün varı yoğu bir bebek arabasını ancak doldurur. Bütün Paris sokakları onun evi olduğundan kira ödemek gibi bir derdi de yoktur. Ailesi olmadığından kimseyi merak etmesi gerekmez. Kimseleri de istemez zaten. Hele de çocukları. O yerinde duramayan küçük çekirge kuşlarına hiç mi hiç tahammülü yoktur. Kalbini güzelce saklamazsa bu minik haylazların ne yapıp edip onu çalacağından korkar. Ama çocuk demek ev, iş, sorumluluk demektir; Armand ise macera arar. Onun için de ne zaman bir çocuk görse kalbinin üzerini kalın yün paltosuyla sıkı sıkı örter. Derken soğuk bir kış günü üç küçük çocuk girer hayatına. Anneleriyle birlikte sokaklarda kalmış üç evsiz çocuk. Ve Armand'un korktuğu başına gelir. Bu üç küçük çekirge kuşu onun o özenle sakladığı kalbini çalıverir. Ve o güne dek kimse için endişelenmemiş avare Armand ona sığınan bu biçare aileye kol kanat gerer.
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabın Konusu:

Sokakta kalan evsiz üç çocuk, bir anne ve bir köpeğin sokakta yaşayan bir adam tarafından himaye edilmesi anlatılmaktadır.

Kitabın Özeti:

Armand, eski bir bebek arabasına sığan eşyasıyla Paris’in sokaklarında yaşayan iyi yürekli yaşlı biridir. Armand, yokluklar içinde yaşamayı öğrenmiş bir evsizdir. Hayatını dilenerek ve tuhaf işler yaparak kazanır. Armand evsiz olmaktan ve bu dertsiz tasasız hayatından fazlasıyla memnundur. 

Armand'ın hırsızları dert etmesine hiç gerek yoktur, bütün varı yoğu eşyası bir bebek arabasına sığacak kadardır. Bütün Paris sokakları onun evi olduğundan kira ödemek zorunda değildir. Ailesi olmadığı için kimseyi merak etmesi gerekmez. Zaten kimseyi de hayatında istememektedir. Özellikle de çocukları, yerinde duramayan o küçük çekirge kuşlarına hiç mi hiç tahammülü yoktur. Armand çocukları küçük çekirge kuşlarına benzetmektedir.

Paris’te yaşayan çingeneler her yerde olduğu gibi geçimlerini kap kacak tamir ederek sağlamaktadır. Çingeneler göçer bir yaşam yaşamaktadırlar. Çingene Mireli yaşlı Armand ile konuştuğu bir gün ona çekirge kuşu gibi gördüğü çocukların hiç beklemediği bir anda insanın kalbini çalıvereceklerini söyler.

Bir şeylere bağlanmak istemeyen Armand yer değiştirdiği bir kış günü hiç beklemediği bir şeyle karşılaşır. Köprü altındaki eski yerine yerleşmek için döndüğünde karşısına üç küçük çocuk, anneleri ve bir köpek çıkar. O güne kadar kimse için endişelenmemiş avare Armand ona sığınan bu çaresiz aileye kol kanat gerer. Babaları öldükten sonra kirayı ödeyemedikleri için evlerinden atılmışlardır. Küçük çocuklar bir süre sonra büyükbaba olarak benimsedikleri Armand’dan ayrılmak istemezler.

Çocuklar Armand'a yanında kendilerini de geitrmesini isterler. Armand çocukları yanında ayak bağı olarak istemez. Israr karşısında Armand çocukları Louvre alışveriş merkezindeki Noel Baba’ya götür. Çocuklar yolda gördükleri herşeye ilgi duyarken Armand onları engellemeye çalışır.

Armand, Paris'e beyaz beyaz kar yağan bir gün çocuklar için endişelenir ve onları korumak için çingenelerin yaşadığı kamp yerine getirir.

Anneleri gün boyunca karınlarını doyurmak için çalışmaktadır. Çocuklar okula gitmemektedir. Armand ise yalnız kalan küçük çekirge kuşları gibi gördüğü çocuklarla ilgilenmektedir. Armand kalbini onlara bir büyükbabaymış gibi yavaş yavaş kaptırmaya başladığını fark eder. Böylece köprü altında hayatları kesişen bu evsiz insanların yeni yılla beraber hayatları da değişir.

Köprü Altındaki Aile (Natalie Savage Carlson) Kitap Sınavı Yazılı Soruları ve Cevap Anahtarı



Kitabın Adı: Köprü Altındaki Aile

Kitabın Yazarı: Natalie Savage Carlson

Kitap Sınavı Soruları ve Cevap Anahtarı

1. Armand köprü altındaki yerine neden geri dönmüştür?

a) Place Maubert'in dar sokaklarından ve kalabalık köşelerinden bıkmıştı.
b) Eskiciler için paçavra toplamaktan sıkılmıştı.
c) Yeni maceralar için kendini hazır hissediyordu.
d) Yukarıdakilerin hepsi.

2. Armand, çocuklardan hoşlanmadığını söyleyerek onları neye benzetir?

a) Çekirge kuşlarına.
b) Karıncalara.
c) Tavuklara.
d) Kedilere benzetti.

3. Armand neden çocuk gördüğünde paltosunun önünü kapatır?

a) Onların, cebindeki eşyaları çalacağını düşündüğü için kapatıyordu.
b) Çocuklarla karşılaştığında kendini savunmasız hissettiği için bunu yapıyordu.
c) Onlardan korkuyor, çocuklar kalbini çalmasınlar diye göğsünü kapatmak ister gibi davranıyordu.
d) Bu şekilde, çocukların yanında durmak istemediğini belli ediyordu.

4. Suzy, Paul ve Evelyne köprü altında yaşama nedeni nedir?

a) Şehir dışından gelmişlerdi ve ev tutacak paraları yoktu.
b) Ev sahibi onları evden atmıştı.
c) Yolculuk ederken bütün paralarını kaybetmişlerdi.
d) Taşınmak için uygun fiyatlı bir ev bulamamışlardı.

5. Suzy neden bir kömür parçasıyla betonun üstüne bir dikdörtgen çizer?

a) Dikdörtgeni içine girip oynamak için.
b) Dikdörtgeni, içine çiçek resimleri yapmak üzere çizdi.
c) Armand'a hayali bir oda çizip onlarla birlikte kalmasını istedi.
d) Nasıl bir ev istediklerini göstermek için çizdi.

6. Çocuklar neden okula gitmiyorlardır?

a) Okul, bulundukları yere uzak olduğundan.
b) Öğretmenin sorular sormasından ve sonra onları ayırıp yurda yerleştirmelerinden korktuklarından.
c) Okul kıyafetleri ile defter ve kitap alacak paraları olmadığından.
d) Çalışmaları gerektiğinden.

7. Çocuklar Armand ile gitmek isteyince onları nereye götürür?

a) Eskiden yaşadığı yere.
b) Köprü altına.
c) Annelerinin yanına götürdü.
d) Rivoli Caddesi'ne, Noel Baba'yı göstermeye.

8. Çocukları gezmeye çıkaran Armand, onlar acıkınca parası olmadığı için yiyecek alamaz. Ancak bu soruna nasıl bir çözüm bulur?

a) Yiyeceklerin hepsine bir kusur buldu.
b) Yiyeceklerin çok pahalı olduğunu söyledi.
c) Bu yiyecekleri başka bir yerden alacaklarını ifade etti.
d) Başka bir yerde bedava yiyecek olduğunu söyledi.

9. Çocuklar Noel Baba'dan ne istediler?

a) Bir ev.
b) Karınlarının doymasını.
c) Annelerinin daha iyi bir iş bulmasını.
d) Yeni oyuncaklar.

10. Armand ve çocuklar, karınlarını doyurmak için parayı nasıl buldular?

a) Alışveriş torbalarını taşıyarak bahşiş topladılar.
b) Çocuklar şarkı söylerken Armand dilendi.
c) Alışverişe gelenlerin paralarını çaldılar.
d) Mağazalarda çalışmaya başladılar.

11. Çocuklar şarkı söylerken ve Armand dilenirken öfkeyle omzuna dokunan kişi kimdir?

a) Armand'ın arkadaşıydı.
b) Çocukların annesiydi.
c) Polisti.
d) Maymunuyla gösteri yapan Titi adında bir adamdı.

12. Madam Calcet, Armand'a neden kızmıştır?

a) Ona haber vermeden çocuklarını oradan uzaklaştırdığı için.
b) Çocuklarına yapamayacağı şeyler vadettiği için.
c) Çocuklarını dilendirdiği için.
d) Çocuklarını Noel Baba'ya götürdüğü için.

13. Paris bir gecede beyaza bürünmüştür ve Armand'ın endişelenme nedeni nedir?

a) Üşüyordu, hastalanabilirdi.
b) Karda yürüyemezdi.
c) Çocuklar üşütüp hasta olabilirlerdi.
d) Karda kuşlar yiyecek bulamazdı.

14. Armand'ın çocukları alıp götürdüğü yere neden Mucizeler Sarayı denmektedir?

a) Burada sahte dilenciler, koltuk değneklerini ve sargılarını çıkarıp sağlam insanlara dönüştükleri için.
b) Burada mucizelerin gerçekleştiğine inanıldığı için.
c) İnsanlar buraya dilek dilemeye geldikleri için.
d) Çok güzel bir yer olduğu için Mucizeler Sarayı denmiş.

15. Calcetler, Tinka'nın yaşadığı evi görünce neden şaşırdılar?

a) Tinka'nın evi küçük bir barakadan ibaretti.
b) Tinka, tekerlekli bir çingene evinde yaşıyordu.
c) Çok harabe bir evdi.
d) Bahçe içinde çok güzel bir evdi.

16. Madam Calcet, çocuklarının çingenelerin kampında kaldığını öğrenince ağlamaya başlayınca Armand neden Madam Calcet'e kızmıştır?

a) Çingenelerden daha iyi biri olduğunu söylediği için.
b) Çingeneleri küçümsediği için.
c) Onları tanımadan değerlendirdiği için.
d) Çingenelerin hırsız ve aylak olduğunu düşündüğü için.

17. Tinka'nın çizdiği iç içe geçmiş iki dairenin anlamı nedir?

a) İki çiçeğin simgesiydi.
b) O evlere girilmeyeceğini gösteriyordu.
c) Çingeneler arasında ailenin simgesiydi.
d) O evde iyi ve cömert birinin yaşadığını gösteren bir simgeydi.

18. Tinka sonra dik bir çizgi ve üzerine iki çubuk çizmesinin anlamı nedir?

a) Çingeneler bu işaretin olduğu mekanlara giremezdi.
b) "Bu yerden uzak durun!" demekti.
c) Dilencilerin, o evde yaşayanlar tarafından iyi karşılanmayacağı anlamına geliyordu.
d) Çingeneler arasında uyarı niteliği taşıyordu.

19. Yılbaşı gecesi Armand neden huzursuzdur ve ne dilemiştir?

a) Calcetlerin durumu nedeniyle huzursuzdu, bol para diledi.
b) Calcetlerin onunla birlikte kalmasını istiyordu, çocuklara bağlanmıştı. Onlar için bir ev diledi.
c) Bir türlü yalnız kalamadığı için huzursuzdu. Yalnız kalmayı diledi.
d) Çocukların dışarıda hasta olacaklarını düşündüğü için huzursuzdu. Onlar için sıcak bir ortam diledi.

20. Calcetlerin yeni yılda bir ev sahibi olma hayali nasıl gerçekleşmiştir?

a) Armand bina görevlisi olarak işe başladı ve maaşın yanı sıra kalacak ev de verildi.
b) Calcetler çingenelerin tekerlekli eviyle birlikte seyahat etmeye başladılar.
c) Madam Calcet daha iyi bir iş bulup yeni bir ev tuttu.
d) Piyangodan büyük ikramiyenin vurduğu Kiki, Calcetler için bir ev aldı.

Cevap Anahtarı:

  1.d        2.a        3.c        4.b         5.c 
  6.b        7.d        8.a        9.a       10.b
11.d      12.c       13.c      14.a       15.b 
16.d      17.d       18.c      19.b       20.a

Beyaz Yunus (Gill Lewis) Kitabının Özeti, Konusu ve Kitap Kakkında Bilgi


Kitabın Adı: Beyaz Yunus

Kitabın Yazarı: Gill Lewis

Kitap Hakkında Bilgi:

Bir deniz biyoloğu olan annesi bir gün hiçbir iz bırakmadan ortadan kaybolunca on iki yaşındaki Kara için zor günler başlar. Bir yandan annesinin yokluğunu kabullenmeye çalışırken bir yandan da okuma güçlüğü çektiği için onunla alay eden zorba öğrencilerle uğraşmak zorunda olan Kara kendini sadece tekneleri Moana ile denize açıldığında eskisi gibi mutlu ve güvende hisseder. Ama tekneleri de maddi sıkıntılar yüzünden satılmak üzeredir. Üstelik çok sevdiği deniz ve içindeki canlılar bilinçsiz avlanan balıkçılar yüzünden tehdit altındadır. Bütün bu sorunların ortasında, kaybolan annesinden hâlâ bir işaret bekleyen Kara bir gün denizde sıçrayan beyaz bir yunus görür. Ve uzun zamandır ilk kez içinde, kaybettiği annesine ve çok sevdiği denize dair bir umut belirir.

(Tanıtım Bülteninden)

Kitabın Konusu:

Kitap, annesiz büyüyen ve zorluklarla karşılaşan küçük bir kızın azimle hayata tutunmasını anlatmaktadır.

Kitabın Özeti:

Kara, bir deniz biyoloğu ve bir balıkçının küçük kızıdır. Kara için hayat zor geçmektedir, herşey tepe taklak olmuştur. 

Kara'nın annesi bir yıl önce yunus balıkları ile ilgili bir projede görev almıştır. O günden beri Kara'nın annesinden haber alınamamaktadır.

Kara'nın balıkçı olan babası yaşadığı ekonomik sıkıntılardan dolayı zor bir karar alır. Aileyi temsil eden tekneleri Moana'yı satılığa çıkarır.

Kara'nın okuldaki bir grup kendisine kötü davranan zorbalık yapan çocukla başı derttedir. Ayrıca Kara disleksisi olan bir çocuktur. Pek çok konuda sıkıntılar yaşayan küçük Kara, doğa sevgisi ile doludur. 

Kara yaşadığı tüm sorunlardan kurtulabilmenin yolunu deniz olarak görmektedir. Bir gün Allah'tan kendisine her şeyin yolunda gideceğine dair bir mesaj vermesi için dua eder. Tam da o anda denizde küçük beyaz bir yunus balığı görür. 

Kara umudu tazelenmiş olarak boyundan büyük işlere kalkışır. Artık doğaya karşı savaş açmış insanların karşısına çıkma cesareti gösteren bir savaşçıya dönüşmüştür.

25 Ekim 2024 Cuma

Beyaz Yunus (Gill Lewis) Kitap Sınavı Yazılı Soruları ve Cevap Anahtarı



Kitabın Adı: Beyaz Yunus

Kitabın Yazarı: Gill Lewis

Kitap Sınavı Soruları ve Cevap Anahtarı

1. Kara’yı şaşırtan ve üzen haber nedir?

a) Babasının yakında işsiz kalacak olması.
b) Bayan Carter’ın ona ceza verecek olması.
c) Babasının Jake’in ailesinin balıkçı teknesinde çalışacak olması.
d) Moana’nın satılıyor olması.

2. Kara, Tom amcanın denizden döndüğünü nasıl anlamıştı?

a) Bev hala, garaj ve ev arasına gerdiği çamaşır ipine, tulum ve muşamba asıyordu.
b) Tom amcanın teknesi sahile çekilmişti.
c) Evin bahçesinde balık ağları duruyordu.
d) Kasalar balıklarla dolmuştu.

3. Kara’nın babası, ıstakozun yumurtaları olduğunu fark edince ne yapmaya karar verdi?

a) Yumurtalarıyla birlikte pazarda satmaya.
b) Denize geri atmaya.
c) Koruma alanına bırakmaya.
d) Akşam yemeğinde pişirmeye karar verdi.

4. Kara’nın babası Moana’yı neden satmaya karar vermişti?

a) Ona, kaybolan eşini hatırlattığı için.
b) Çok borcu olduğu için.
c) Denizde avlayacak balık azaldığı için.
d) Kara’nın denize açılmasını engellemek için.

5. Kara nasıl bir işaret bekliyordu?

a) Babasının işlerinin düzeleceğine dair bir işaret bekliyordu.
b) Annesinin geri döneceğine dair bir işaret bekliyordu.
c) Yunusların geri döneceğine dair bir işaret bekliyordu.
d) Moana’nın satılmayacağına dair bir işaret arıyordu.

6. Kara’nın, her şeyin değişmek üzere olduğunu düşünmesine neden olan olay nedir?

a) Babasıyla tartışması.
b) Babasının ona “Annen geri dönmeyecek,” demesi.
c) Başta beyaz yunus olmak üzere bir yunus sürüsü görmesi.
d) Annesinin asla geri dönmeyeceğini kabullenmesi.

7. Daisy’nin dondurmacı dükkanından koşarak çıkmasının ve ağlamasının sebebi nedir?

a) Tanışmak için gittiği Felix’in ona hakaret etmesi.
b) Jake ve Ethan’ın alaycı tavırları.
c) İstediği dondurmadan kalmamış olması.
d) Çok sevdiği dondurmayı yere düşürmesi.

8. Mavi Gölet nasıl bir yerdir?

a) Bir gelgit havuzuydu.
b) İçinde yüzülebilecek kadar derin bir havuzdu.
c) Bazen balıklar içeride hapsoluyordu.
d) Yukarıdakilerin hepsi.

9. Kara’nın annesine ne olmuştur?

a) Bir gün balık tutmak üzere denize açılmış ve geri dönmemişti.
b) Yunusları incelemek üzere yolculuğa çıkmış ve öldüğü haberi gelmişti.
c) Kara ve babasından uzak bir ülkede yaşamaya karar vererek gitmişti.
d) Balina ve Yunus Vakfı’nın dört üyesiyle birlikte Solomon Adaları’na gitmiş ve bir daha kendilerinden haber alınamamıştı.

10. Felix’in rahatsızlığının nedeni nedir?

a) Araba kazası geçirip sakat kalmıştı.
b) Beyin felci geçirmişti.
c) Çocukken yüksek bir yerden düşmüştü.
d) Henüz hastalığına bir teşhis konamıyordu.

11. Felix ve Kara denize girdiklerinde, dipte gördükleri hayvan nedir?

a) Köpek balığı
b) Yunus
c) Mürekkep balığı
d) Vatoz

12. Öğretmen Bayan Carter, Kara’nın babasını neden okula çağırdı?

a) Arkadaşının burnuna vuran Kara’nın bir dahaki sefere okuldan uzaklaştırılacağını söylemek için.
b) Kara’nın günlerdir okula gelmediğini söylemek için.
c) Kara’nın okuma ve yazmayı henüz öğrenemediğini söylemek için.
d) Kara’nın artık davranışlarına çeki düzen vermesi gerektiğini söylemek için.

13. Beyaz Yunus neden sahilde yatıyordu?

a) Bir balıkçı ağına takılıp yaralanmıştı.
b) Bir oltaya takılıp kıyıya kadar yüzmüştü.
c) Yardım istemek için gelmişti.
d) Balıkçılar tarafından yaralanıp sahile bırakılmıştı.

14. Kara, Felix ve Veteriner Carl, kurtarmak için Beyaz Yunus’u nereye götürdüler?

a) Deniz Yaşamı Kurtarma Merkezi’ne.
b) Mavi Gölet’e.
c) Bir havuza.
d) Veterinerdeki yüzme tankına.

15. Bayan Penluna, annesinin kaybolduğu gece neler olduğunu öğrenmek isteyen Kara’ya ne önerdi?

a) Annesinin verdiği belleğin içindeki bilgilere bakmasını.
b) Annesinin kaybolduğu Solomon Adaları’na gidip onu bulmasını.
c) Babasıyla konuşmasını.
d) Yunusları dinlemesini.

16. Kara’nın annesinin verdiği dosyanın şifresi nedir?

a) Kara
b) Yunus
c) Tepuhi
d) Solomon

17. Kara neden Jake ve Ethan’ın Moana ile denize açılmasını istemedi?

a) Jake’in Moana’ya zarar vereceğini düşündü.
b) Jake’in Moana’yı kullanmasını istemedi.
c) Fırtına yaklaşıyordu.
d) Jake’in Ethan’a zarar vereceğini düşündü.

18. Kara ve Ethan fırtınadan nasıl kurtuldular?

a) Helikopter yardımıyla.
b) Sahil güvenliğin teknesiyle.
c) Felix’in teknesiyle.
d) Kara’nın babasının kullandığı bir tekneyle.

19. Çocukların fırtınadan zorlukla kurtulsı sonrası Dougie’de ne gibi değişiklikler oldu?

a) Deniz taramasını engelleyecek dilekçeye imza attı.
b) Yunusların ağlara takılıp ölmelerine engel olacak yeni avlanma metotlarının bulunması için imza attı.
c) Kara’nın babasına teknelerinden birinde iş teklif etti.
d) Yukarıdakilerin hepsi.

20. Kara sonunda annesinin öldüğünü nasıl anlamıştı?

a) Aradan bir yıla yakın bir zaman geçtiği için artık umudunu kaybetmişti.
b) Eğer yaşasaydı geri dönmenin bir yolunu bulurdu, diye düşündü.
c) Bunun boş bir ümit olduğunun farkına vardı.
d) Denizde yaşadığı fırtınadan sonra annesinin de böyle bir fırtınada ölmüş olabileceğini anladı.

Cevap Anahtarı:

1.d         2.a         3.c        4.b         5.b 
6.c         7.a         8.d        9.d       10.b
11.c     12.a       13.a       14.b      15.d 
16.c     17.c       18.a       19.d      20.b

Yüz Elbisenin Sırrı (Eleanor Estes) Kitap Sınavı Yazılı Soruları ve Cevap Anahtarı2


Kitabın Adı: Yüz Elbisenin Sırrı

Kitabın Yazarı: Eleanor Estes

Kitap Sınavı Soruları ve Cevap Anahtarı


1. Wanda görüntüsü ve davranışlarıyla nasıl biridir?

a) Sakindi ve arada sırada konuşuyordu. Kıyafetleri yeni değil ama temiz ve ütülü olmasına dikkat ederdi.
b) Çok konuşkan biridir. Sık sık derse katılır. Ancak kıyafetlerine özen göstermezdi.
c) Tembel ve dağınık bir öğrenciydir. Giysileri çoğunlukla kirli, saçları dağınık olurdu.
d) Sessiz biridir, nadiren konuşur. Okumayı pek beceremez. Hep aynı soluk mavi elbiseyi giyer ve ayakkabıları çamurlu olurdu.

2. Wanda sınıfın neresinde otururdu? Nedeni nedir?

a) Kendi kendine kalmak veya kirli ayakkabılarını diğer öğrencilerden gizlemek için sınıfın arka sıralarında otururdu.
b) Dersi rahat dinleyebilmek için ön sıralarda otururdu.
c) Herkesle konuşabilmek için sınıfın orta sıralarında otururdu.
d) Öğretmenden gizlenebilmek için arkada otorurdu.

3. Penny ile Maddie sınıfa girdikten sonra neyi fark ederler?

a) Wanda’nın sınıfın arka sıralarında oturduğunu.
b) Derse geç kaldıklarını.
c) Wanda’nın sırasının tozlu olduğunu ve önceki gün de okula gelmemiş olabileceğini.
d) Çantalarını okulun bahçesinde unuttuklarını.

4. Kızlar sürekli hangi oyunu oynarlardı? Diğerleri neler yapardı?

a) Saklambaç oynarlardı. Diğerleri izleyip, saklanan arkadaşlarının yerini söylüyordu.
b) Wanda’yla Yüz Elbise oyunu oynuyorlardı. Kızların bazıları kabalık yapıyordu.
c) Elim sende oyunu. Diğer kızlar da oyuna katılıyorlardı.
d) Top oynuyorlardı. Diğerleri de sırayla oyuna katılıyordu.

5. Maddie okuldaki arkadaşlarının Wanda’ya davranışları konusunda ne düşünüyordu?

a) Hoşuna gitmiyordu, Wanda için üzülüyor ama kızların, kendisiyle de dalga geçebileceklerinden endişe ediyordu.
b) Kendine itiraf edemese de hoşuna gidiyordu.
c) Diğerlerine karşı çıkıyor ve onunla dalga geçmemeleri konusunda uyarıyordu.
d) Arkadaşlarına katılıyor, o da Wanda’ya kötü davranıyordu.

6. “Çünkü Peggy artık Wanda’yla biraz olsun eğlenip kızların güldüğünü görmezse, günü ona boşa geçmiş gibi geliyordu.” Kitapta geçen bu cümlede ne anlatılmaktadır?

a) Peggy’nin şakacı bir kız olduğu ve arkadaşlarıyla gülüp, eğlendiği.
b) Peggy’nin bu davranışı bir alışkanlık hâline getirdiği.
c) Güne Wanda’yla sohbet ederek başlamak istediği.
d) Peggy’nin her gün Wanda’yla dalga geçmek istediği ve yaptığının kötü olduğunu bilmesine rağmen onunla alay etmekten hoşlandığı.

7. Wanda, onunla alay edenlere nasıl karşılık vermişti?

a) Bir daha onunla alay etmemeleri konusunda uyardı.
b) Yüz elbisesi olduğunu söyledi ve elbiselerinin renklerinden söz edip anlattığı hikâye gerçekmiş gibi davrandı.
c) Öğretmenine şikayet ederek bir daha dalga geçmemelerini sağladı.
d) Okulunu değiştirdi.

8. Maddie, Peggy’ye neden bir not yazmayı düşündü ve neden vazgeçti?

a) Peggy’nin oyununa dâhil olmak için not yazmayı düşündü ama sonra oyunu sevmediğini fark etti.
b) Peggy’ye davranışlarının değiştirmesi için not yazacaktı ama faydası olmayacağını düşünüp vazgeçti.
c) Bu oyuna bir son vermesini söylemek için ancak bu kez onunla dalga geçeceğini düşünüp vazgeçti.
d) Peggy’ye okul çıkışı buluşmak için not yazacaktı, öğretmeni çok ödev verince vazgeçti.

9. Çocuklar Peggy tarafından onaylanmaya neden önem veriyordu?

a) Peggy zengin ve güzel bir kız olduğu için.
b) Peggy sınıfın en çalışkan kızı olduğu için.
c) Peggy sınıfın en popüler kızı olduğu ve diğerleri de ona uyum sağladığı için.
d) İstediği yapılmadığında Peggy kaba kuvvete başvurduğu için.

10. Yarışmayı kim ve nasıl kazandı?

a) Peggy, en güzel yazıyı yazarak kazandı.
b) Maggie, arkadaşlığın önemi konusunda bir konuşma yaparak kazandı.
c) Peggy ile arkadaşları grup olarak ve hile yaparak kazandılar.
d) Wanda, 100 elbise resmi çizerek kazandı.

11. Bayan Mason okul müdüründen gelen notu nasıl karşıladı?

a) Sevindi. Sınıfın yeterince kalabalık olduğunu ve sonunda öğrencilerinden biri azaldığını söyledi.
b) Üzüldü. Öğrencilerinin, bilerek ve isteyerek bunu yapmamış olmalarını umdu ve bunun üzerinde düşünmelerini istedi.
c) Ağlamaya başladı ve sınıftaki bütün öğrencilere ceza verdi.
d) Üzüldü ve onu okuldan uzaklaştıranların cezalandırılmasını istedi.

12. Peggy, Wanda’ya sürekli olarak ne soruyordu?

a) Kaç tane elbisesi olduğunu.
b) Ailesinin nereden geldiğini.
c) Kaç yaşında olduğunu.
d) Babasının ne iş yaptığını soruyordu.

13. Öğretmen 13 numaralı sınıfta neden sadece kızların resimlerini sergiledi?

a) Çok fazla resim olduğu ve onları sergileyecek yeteri kadar yer olmadığı için.
b) Kızlarla erkeklerin resimlerini ayırmak istediği için.
c) Müdür ona böyle bir talimat verdiği için.
d) 13 numaralı sınıf, diğerlerine göre daha büyük olduğu için.

14. Peggy, Wanda’yla ilgili okuldan sonra ne yapmayı planlıyordu ve bunun için ne söyledi?

a) Wanda’ya bir not göndermeyi planlıyordu. “En iyisi ona bir not yazayım,” dedi.
b) Annesini Wanda’nın evine göndermeyi planlıyordu. “Anneme söyleyeyim de evlerini ziyaret etsin,” dedi.
c) Gidip Wanda’yı görmeyi planlıyordu. “Hadi gidip şu kızın kasabadan ayrılıp ayrılmadığına bakalım,” dedi.
d) Ona çiçek göndermeyi planlıyordu. “En iyisi, bir demet çiçek göndermek,” dedi.

15. Batak Tepeler nasıl bir yerdir?

a) Güneşli, yeşil ve rüzgarlıdır.
b) Kasvetli, soğuk ve iç karartıcıdır.
c) Sürekli yağmur yağardı, sis içindedir.
d) Sürekli karlıydı, ulaşım zordur.

16. Wanda’nın evi ve bahçesi nasıldır?

a) Virane bir evdir ve bahçesinde yabani otlar büyümüştür.
b) Bir villaya benzemektedir ve bahçesi çok bakımlıdır.
c) Küçük, sıvaları dökülmüş bir evdir. Bahçesi dağınık ve pistir.
d) Bahçesinde tavuk kümesi olan, küçük, beyaz bir evdir. Ev ve bahçe temizdir.

17. Peggy ve Maddie, Wanda’ya mektup yazmak istediklerinde nasıl bir sorunla karşılaştılar? Bu sorunu çözmek için ne yapmaya karar verdiler?

a) Yazacakları şeyler konusunda anlaşamadılar ve daha sonra yazmaya karar verdiler.
b) Postaneler kapalı olduğu için açık olduğu bir gün mektup yazıp göndermeye karar verdiler.
c) Yanlarında kalem kağıt ve zarf yoktu. Mektubu okulda yazmaya karar verdiler.
d) Wanda’nın yeni adresini bilmiyorlardı ve postanede yeni adresinin olabileceğini düşünüp oraya gitmeye karar verdiler.

18. Wanda neden yüz elbisesi olduğunu söylemiş olabilir?

a) Diğer kızlarla arkadaş olabilmek için.
b) Öyle hayal ettiği için.
c) Ailesini zengin sanmaları için.
d) Bunun bir oyun olduğunu düşündüğü için.

19. Wanda’nın mektubundan sonra Maddie onunla ilgili ne düşünür?

a) Wanda’nın onlardan nefret ettiğini.
b) Peggy ve arkadaşlarının Wanda’yı çok üzdüğünü.
c) Wanda’nın onları gerçekten sevmiş olabileceğini.
d) Wanda’nın artık mutlu olduğunu düşünür.

20. Wanda’nın resmine bakınca neyi fark eder?

a) Wanda’nın kendi resmini çizdiğini.
b) Resimdeki kızın kendine benzediğini.
c) Wanda’nın resim konusunda yetenekli olduğunu.
d) Wanda’nın kendini resim çizerek çok güzel ifade ettiğini.


Cevap Anahtarı:

1. d       2.a       3.c       4.b       5.a 
6.d        7.b       8.c       9.c     10.d
11.b    12.a     13.a     14.c      15.b 
16.d    17.d     18.a     19.c     20.b

14 Ekim 2024 Pazartesi

TOGG'dan Sonra Yerli Elektrikli Lokomotif - E5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi 2025 Yılında Raylarda Olacak


TOGG'dan Sonra Yerli Elektrikli Lokomotif - E5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi 2025 Yılında Raylarda Olacak

E5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi - Yerli imkanlarla üretilen elektrikli lokomotif Türkiye’nin TSI sertifikasına sahip ilk elektrikli anahat lokomotifidir. Yerli Elektrikli Lokomotif minimum 5000 kW güce sahip tasarlanmıştır. AC-AC tahrik sistemli olan lokomotif TSI sertifikasyonludur. Yerli Elektrikli Lokomotif 140 km/s hıza sahip yeni nesil bir lokomotiftir. Cer Sistemi, TKYS, Trafo, APU, Konvertör Ünitesi başta olmak üzere yüksek oranda yerli ve milli olarak tasarlanmıştır.

Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii AŞ (TÜRASAŞ) tarafından üretilen Türkiye'nin ilk yerli ve milli elektrikli ana hat lokomotifi ESKİŞEHİR-5000 Projesi'nde test sürecinin devam ettiğini belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Yerli ve milli imkanlarla geliştirdiğimiz lokomotifimizin yol testlerine Ekim 2024 itibarıyla TCDD Hasan Bey Depo Sahası'nda başladık. Lokomotifimiz bu testlerde saatte 140 kilometre hıza ulaşarak büyük bir eşiği aştı. Eylül 2025'te lokomotifimizi raylara indirmeyi planlıyoruz." dedi.

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, TÜRASAŞ'ın Eskişehir fabrikasında geliştirilen 5 megavat gücündeki yerli elektrikli lokomotifin hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapabileceğini ve Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik Sertifikası'na sahip olacağını aktardı.

Türk mühendisliğiyle tasarlanan ESKİŞEHİR-5000 Projesi'nde 115 yerli firma ile işbirliği yaparak %65 yerlilik oranına ulaştıklarını bildiren Uraloğlu, açıklamasını şöyle sürdürdü:

"Seri üretimde bu oran yüzde 80'e ulaşacak. Bu sayede demir yolu sektöründeki dışa bağımlılığın önüne geçeceğiz. ESKİŞEHİR-5000 Projesi birçok ilki barındırıyor. Lokomotifin cer motorları, her biri 1280 kilovat gücünde olup Türkiye'de bugüne kadar tasarlanan en yüksek güçlü cer motorlarıdır. Ayrıca, 2,5 megavat gücündeki cer konvertörleri de ülkemizde tasarlanan en güçlü yüksek gerilim cer konvertörleridir. Ana hat lokomotifler için ilk defa araç gövdesi, boji ve tren kontrol yönetim sistemi de tamamen yerli tasarımla üretildi. ESKİŞEHİR-5000 ile elde ettiğimiz bilgi birikimi, diğer projelerimizde de kullanılacak. Bundan sonra ihtiyaca uygun lokomotiflerin üretiminde yurt dışına bağımlılık kalkacak ve ihracat imkanlarına kavuşacağız."

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, ESKİŞEHİR-5000 Projesi'nin Türkiye'deki üniversiteler ve sanayi kuruluşlarının ortak çalışmasıyla yürütüldüğünü ifade etti. Projenin, üniversite ve sanayi işbirliğinin en güzel örneklerinden biri olduğuna dikkati çekerek şunları kaydetti:

"TÜRASAŞ, TÜBİTAK Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü, ASELSAN ve İstanbul Teknik Üniversitesi gibi önemli paydaşlar bu projede yer aldı. Türkiye'nin raylı sistemlerdeki yerlilik oranını artırmak adına önemli bir dönüm noktası yaşanıyor. Proje kapsamında TCDD Taşımacılık AŞ'ye teslim edilecek 95 ESKİŞEHİR-5000 lokomotifin seri üretimi hızla devam ediliyor. ESKİŞEHİR-5000 lokomotif için geliştirilen tüm ana bileşenler, ayrı birer ürün olarak ihraç edilebilir kritik teknolojiye sahip ürünlerdir. Bu ürünler, TCDD Taşımacılık AŞ bünyesindeki mevcut lokomotiflerde de hem yedek parça olarak hem de modernizasyon için kullanılabilecek."

7 Ekim 2024 Pazartesi

Uzay Dolmuşu Kalkıyor (Muzaffer İzgü) Kitabının Özeti, Konusu ve Kitap Hakkında Bilgi


Kitabın Adı: Uzay Dolmuşu Kalkıyor

Kitabın Yazarı: Muzaffer İzgü

Kitap Hakkında Bilgi:

126 sayfadan oluşan bir çocuk kitabı olan Uzay Dolmuşu Kalkıyor, 7 yaş ve üzeri okurlara hitap etmektedir. 1994 yılında Bilgi Yayınevi tarafından yayımlan eser yıllardır tekrar tekrar basılır. Dorukhan Özcan’ın çizdiği siyah beyaz resimlerle süslenen kitabın büyük yazı boyutu sayesinde ilkokul 1. sınıftan itibaren kolaylıkla okunabilir uzay temalı bir kitap.

Küçük bir uzay aracı düşünün. İçinde kaptan ve on bir çocuk var. Denizin babaannesini de unutmamak gerek tabii. Aracımız uzayın derinliklerine doğru yol alırken acaba yolcularımızı neler bekliyor? Her satırında kahkahanızı tutamayacağınız bir serüven.
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabın Konusu:

Kitap, Deniz adında bir çocuk, arkadaşları ve babaannesinin mucit mahalle berberi Necati Amca ile yaşadıkları uzay macerasnı konu almaktadır. 

Kitabın Özeti:

Berber Necati Amca babasını ve dedesini çocuklara anlatır. Dedesi uçmak, babası ise uçak yapmak için ömrünü harcamıştır. Berber Necati Amca ise uzaya yolculuk yapma hayali kurmaktadır. Berber Necati Amca, bu hayalini gerçekleştirmek için Uçuçböceği adında bir uzay aracı yapar. Çocukların isteği üzerine uzay aracını çacuklara gösterir. 

Çocuklarla Necati Amca, Uçuçböceği’nin içine girip etrafını incelerlerken Deniz’in babaannesi de yanlarına gelir. Deniz’in babaannesi gelmişken de Uçuçböceği’nin içine girer. Uçuçböceği’nin içine giren 11 çocuk ile babaanne ve berber Necati Amca’nın maceraları başlar.

Kısa bir süre içinde Uçuçböceği havalanarak uzaya doğru yola çıkar. Uçuş berber Necati Amca’nın kontrolü dışında gerçekleşen bir yolculuğa döner. Uçuçböceği'nin ilk uçuş denemesini yaptıkları için herkes sevinç ve heyecan içindedir. Uçuşun Necati Amca’nın kontrolü dışında olduğunu öğrendiklerinde panik yaşarlar ama ellerinden bir şey gelmez. 

Necati Amca, Uçuçböceği'nin kontrolünü sağlayıp dünyaya dönebilmek için çabalar. Necati Amca, uzay yolculuğunun sorunsuz geçmesi için çocuklara ve Deniz’in babaannesine çeşitli görevler verir.

Uçuçböceği ve içindekiler bir süre uzayda kontrolsüzce yol alırlar. Bir süre sonra 999 adlı gezegene mecburi iniş yaparlar. Uçuçböceği'nin kontrolünü 999 gezegenindekiler yüzünden kaybettiklerini anlarlar. 999’lular inceleme yaptıktan sonra dünyaya dönebileceklerini öğrenirler. Uçuçböceği, 999 gezegenine iniş yapınca içindekilere her birine farklı ten renklerine ve ırklara sahip çocuklar eşlik eder. Uçuçböceği'nin içindekiler 999 gezegenindekilerle hemen kaynaşırlar. 999 gezegenini gezerler ve hem dünyaya çok benzeyen hem de çok farklı olan şeyler görürler.

Deniz, 999 gezegenindeki arkadaşlarının isimleri değil de numarası olduğunu öğrenince çok şaşırır ve 999 gezegenindeki arkadaşlarına Su ile Gül isimlerini verir. Deniz’i çok seven 999’lu arkadaşları da bu isimlerden çok hoşlanırlar ve bu isimleri sahiplenirler. Diğerleri de kendi 999’lu arkadaşlarına uygun isimler teklif ederler. Böylece 999 gezegenindeki çocukların her biri yeni isimlere kavuşurlar. Deniz'in babaannesi Halime Teyze, 999’lu çocukların başındaki 999’lu kadına İpek ismini teklif eder. 

999 gezegeninde herkes halinden memnundur. Bir süre sonra Uçuçböceği'nin dünyaya dönme vakti gelir. Deniz gitmeden önce 999’lu arkadaşlarına hatıra olarak birer bozuk para verir. 999'lu arkadaşı Gül de pantolonundaki kırmızı boncuklardan birini koparıp Deniz’e verir. Uçuçböceği ile dünyaya doğru yola çıkarlar. 

Deniz, gözlerini açtığında kendini annesi ve babaannesinin yanında, evlerinde bulur. Annesi yanlarından gidince babaannesiyle 999 gezegeni hakkında konuşmaya çalışır. Ancak babaannesinin 999 gezegeni hakkında hiçbir şey hatırlamadığını fark eder. Babaannesinin sözleri üzerine hastalığı yüzünden ateşi çıktığı için hayal gördüğünü düşünür. Deniz, yastığının altına bakınca kırmızı boncuğu eline alınca şüphesi gider.

2 Ekim 2024 Çarşamba

Sözcüklerin Kamera Arkası - Üç Arkadaş Bir Film (Ferhat Taştekin) Kitabının Özeti, Konusu ve Kitap Hakkında Bilgi


Kitabın Adı: Sözcüklerin Kamera Arkası - Üç Arkadaş Bir Film

Kitabın Yazarı: Ferhat Taştekin

Kitap Hakkında Bilgi:

“Sanırım insan büyüdükçe dünyası küçülüyor ve hiçbir şey ona eskisi kadar büyük görünmüyor.”

Sıkıcı bir ödev, üç sıra dışı arkadaş ve gizemlerle dolu bir dil macerası!
Ece, Ozan ve Mete`nin yolları beklenmedik bir film projesinde kesişiyor. Peki ya...
• Papapilov ne demek?
• Vampir sözcüğü Türkçe`den mi geliyor?
• Yaşlı komşuları Süha Bey`in sırrı ne?
Kahkahalar, sürprizler ve keşiflerle dolu bu yolculukta, sözcüklerin esrarengiz dünyasına hazır olun!
Deyimler canlanıyor, atasözleri dans ediyor!
Bu kitabı okuduktan sonra, dile bir daha asla aynı gözle bakamayacaksınız.
Heyecan verici bir macera, sıcacık bir dostluk hikâyesi ve dilimizin zenginliklerini keşfetme fırsatı sizi bekliyor! (Tanıtım Bülteninden)

Kitabı okuyanlar; Ana dilimizi öğrenmenin ne kadar eğlenceli olabileceğini keşfedecek. Sözcüklerin diller arası etkileşimdeki rollerini ve nasıl aktarıldıklarını fark edecek. Derslerin istenildiğinde eğlenceli hâle getirilebileceğini, sıkıcı zannedilen şeylerin gerçekten ne kadar ilgi çekici olabileceğini öğrenecek. Her öğrencinin uygun koşullar sağlandığında güzel çalışmalar ortaya koyabileceğini, her bireyin değerli ve kendi alanında yetenekli olabileceğini fark edecek. Dostluk, çalışmak, emeğiyle kazanmak, yardımseverlik gibi kavramları içselleştirecek. Sinemanın birçok şeyi anlatmanın güzel bir yol olduğunun farkına varacak.

Kitabın Konusu:

Kitap, okulda öğrencilere verilen ödev üzerinden sözcüklerin anlamları ve sinema ile bir şeyler anlatma olgusunu konu almıştır.

Kitabın Özeti:

“Sanat, ruhumuzu uyandırmanın ve bilincimizi genişletmenin bir yoludur.”

Derste dalgın olan Ece'ye öğretmeni seslenmiş ama duymamıştır. Öğretmeni “İkidir sana sesleniyorum, burada mısın?” der. Ece bu sırada öğretmeninin saç modelini düşünmektedir. Aklındaki tek şey de bu değildir. Genelde kafasında çok fazla ve karışık düşünceler olurdu. 

Ece “Özür dilerim, öğretmenim, aklıma bir şey geldi de” dedi. Öğretmeni “Yoksa sunum ödevin için bir fikir mi buldun?” diyerek şaka yaptı. Ece’den cevap gelmeyince şakasını devam ettirerek. “Sunumun için bir konu belirledin mi?” dedi. Ece “Hayır, öğretmenim.” dedi. 

Şaka gerçeğeğe dönmüştür. Öğretmen hafta bitmeden herkesin konu seçmesini ve iki-üç kişilik gruplar halinde çalışmalarını söyledi. Yapacakları şey hem öğretici hem de eğlenceli bir sunum hazırlamak. 

Ece henüz sunu konusunu belirleyememişti. Bir ekip arkadaşı da yoktur. Ece yolda ürürken kendi kendine konuşmaktadır. Yolda karşılaştığı yaşlı bir amca sayesinde harika bir proje konusu bulur.

Ece önce projeyi tek başına gerçekleştirmek ister. Öğretmeni projeyi duyunca çok beğenir. Ece'den bu projeye sınıfın sessiz karakteri Ozan ve bir sakatlık yaşamış olan Mete'yi de dahil etmesini ister.

Ece 'nin grubunda olmayı Ozan kabul etse de Mete reddetmiştir. Ece'nin sunum projesi bir sinema filmidir.

Ece ile Ozan proje hazırlıkları devam ederken Mete'nin manavda çalıştığını görürler. Ece neden manavda çalıştığını sorunca Mete babasına sormasını söyler.

Mete'nin babası çalışamadığı için manavda çalışmak zorunda kalmıştır. Bu durumu Mete herkesten saklamaktadır. Mete bu durumun ortaya çıkmaması için zorda kaldığı bir anda Ece kendisine destek verir. Mete'de yavaş yavaş gruba dahil olmaya başlar.

Mete'nin babası yeniden çalışmaya başlar. Ancak Mete kardeşlerinin ve kendisinin yemek paralarını temin etmek için ailesinin haberi olmadan çalışmaya devam eder. Bu durum okulda öğrenilir.

Ece babasıyla konuşarak okula yemek sponsorluğu konusunda ikna etmeye çalışır.

Bir süre sonra proje konusu olan film biter. Tüm okul velileri davet edilere film için gala yapılır.

1 Ekim 2024 Salı

Yuan Huan'ın Kulübesi (Miyase Sertbarut) Kitabının Özeti, Konusu ve Kitap Hakkında Bilgi


Kitabın Adı: Yuan Huan'ın Kulübesi

Kitabın Yazarı: Miyase Sertbarut

Kitap Hakkında Bilgi:

Ezber bozan kalemiyle çocuk ve gençlik edebiyatımıza pek çok yenilikçi eser kazandıran Miyase Sertbarut’un, okumaya mesafeli duran çocuklardan esinlenerek yazdığı Yuan Huan’ın Kulübesi, beş mucizevi hikâyeyi dikkat çekici bir üst kurguyla birleştiren, merak uyandırıcı bir roman.

Başta kitapların renkli dünyasına ısınamayanlar olmak üzere, 9 yaşını aşmış her yaştan okurunu gözü pek bir hikâye avcısına dönüştürmeyi vadeden bu heyecan dolu serüven; yerel ile evrenseli, geleneksel ile dijitali bir araya getirerek, zamanı ve mekânı genişleten, enfes bir anlatım sunuyor.

“Herkesin bir hikâyesi vardır,” düşüncesi izleğinde, çocukları eleştirel okumaya yönlendiren Yuan Huan’ın Kulübesi; hikâyelerin ölümsüzlüğüne vurgu yaparak, aslolanın onları aktarma yöntemlerini çeşitlendirmek ve geleceğe taşımak olduğunu savunuyor.

İlhami, oyun olsun diye girdiği bir telefon kulübesinin ahizesinden tuhaf hikâyeler dinlemeye başlar. Geçmiş ile bugün arasında sıkışıp kalan işçi çocukların, parmaklıklar ardında büyüyen çocukların, hatta okula gitmek istedikleri halde gidemeyen çocukların gizemli hayatlarına tanıklık eden kahramanımızın aklına parlak bir fikir gelir. Dinlediği hikâyeleri Türkçe ödevi için kullanacaktır. Kitap okumayı sevmeyen İlhami için işler yoluna girmiş gibidir. Ancak unuttuğu önemli bir ayrıntı vardır. Ya okuduğu kitabı okula getirmesini isteseler? Peki, adını Yuan Huan olarak uydurduğu Çinli bir yazar gerçekte var mıdır? Bant kaydı sandığı sesin ardında yatan sır nedir? İlhami’nin zihni son hikâyeye kadar karmakarışıktır. Yoksa, anlattığı yalanlara artık kendi de mi inanmaktadır?..

İçindeki gizli hikâyeciyi, Çinli yazar Yuan Huan’a atfettiği ters köşe hikâyeler ile açığa çıkaran Miyase Sertbarut, İlhami’yi ve dolaylı olarak bütün okurlarını esrarengiz bir edebiyat evrenine konuk ederek, benzersiz bir kitap deneyimi yaşatıyor.

Çok katmanlı metnini daha da derinleştirmek adına aralara gizem tohumları serpiştirmekten kendini alıkoyamayan yazar, Yuan Huan'ın Kulübesi'nde yanıtını aradığı cevapsız sorularıyla okurunun kitapla olan etkileşimini arttırıyor ve geniş geniş düşündürüyor.

Kitabın Konusu:

Kitap, tarih, adalet, vicdan ve benzeri önemli konuları, ilgi çekici ve düşündürücü yönleriyle konu olarak işlemektedir.

Kitabın Özeti:

Okula yeni gelen Türkçe öğretmenleri Berrin Hanım öğrencilerinden her hafta bir öykü okumalarını ister. Aynı zamanda öğrenciler okudukları bu öyküyü sınıfta arkadaşlarına da anlatacaklardır. Sınıftaki öğrenciler bu duruma tepkilidir. Türkçe öğretmenleri Berrin Hanım'ı ikna ederek bir hikayede karar kılınır. Bir cuma günü okul çıkışı İlhami, Zümrüt ve Caner birlikte kütüphaneye giderler. 

Kütüphaneden kitaplarını aldıktan sonra çocuklar birlikte biraz yürürler. İlhami kitap okumayı hiç sevmeyen bir öğrencidir. Çocukların ertesi gün düzenlenecek olan sirk için birer biletleri vardır ve sirke gidecekleri için çok heyecanlılardır. Sirkin olduğu alana gittiklerinde sirkin yerinde olmadığını görürler. Sirk yerini bir eşya yığınına bırakmıştır. Çocuklar bu duruma çok üzülür. Kalan eşyaların arasında çocukların dikkatini bir telefon kulübesi çeker. 

İlhami, telefon kulübesindeki ahizeyi kulağaına dayar. Ahizeden gelen ses "Dinle" der. İlhami telaş ve şaşkılık içindedir. İlhami bu durumu arkadaşlarının fark etmesini istememektedir. Arkadaşlarının gitmesini bekledikten sonra İlhami telefon ahizesini tekrar kaldırır. Ahizedeki ses “Dinle, bir hikayem var sana.” der. İlhami'nin aklına Türkçe öğretmeninin verdiği hikaye ödevi gelir. Kitap okumak zorunda kalmadan ahizeden dinlediği hikayeyi derste anlatabileceğini düşünür. Böylece hikayeyi dinler ve derste anlatarak 100 puan alır. 

İlhami telefon kulübesini belediye gelip kaldırmadan önce sıkça ziyaret eder. Her ziyaret ettiğinde ahizeyi kulağına dayayarak bir öykü dinler. Dinlediği bu öyküleri de Türkçe dersinde anlatmaya başlar. Öğretmen, bu öykülerin yazarının kim olduğunu sorduğunda kendisinin uydurduğu Yuan Huan adlı birisinin olduğunu söyler. Telefon kulübesindeki ahizeden gelen ses, İlhami’ye beş farklı öykü anlatır.

Türkçe öğretmeni İlhami'nin ödevlerini yapmasından çok memnundur. Arkadaşları ise bu duruma çok şaşkındır. İlerleyen günlerde İlhami sırrını korumaya çalışır. Yalanının ortaya çıkmaması için uğraşı içindedir. Yeni hikayeler dinleyebilmek için telefon kulübesine giderken zor durumlarda kalır. İlhami için dinlediği her hikaye buna değmektedir. 

Telefonun ucundaki kişi onu tanıdığını ve gördüğünü ima eden şeyler söylemektedir. İlhami bu durumu sorgulamaya başlar.