Elektrik elektronik eğitimi ile ilgili bilgiler, kitap özetleri, kitap sınav soruları ve eğitime dair her şey
Sayfalar
▼
1 Temmuz 2019 Pazartesi
Hashtag Nedir? Twitter, İnstagram, Facebook Kullanımında Hashtag Nasıl Yapılır?
Hashtag Nedir? :
Sosyal medyada ya da çeşitli tv kanallarının haber programlarının, çeşitli program ve dizilerinin alt kısmında “#” işareti ile başlayan kelimeleri görmeyen yoktur. İşte bu “#” sembole hashtag denilmektedir.
Bu sembol ilk olarak Twitter’daki bütün twitlerin kategorilere ayrılması ve aramak istediğimiz sözcüklerin daha kolay bulunmasını sağlamak amacı ile geliştirilen bir sistemdir.
Hashtagın kullanımının artması ve sağladığı kolaylıklar nedeni ile Twitter‘dan sonra bu kavram artık İnstagram, Facebook, Tumblr ve Pinterest gibi bir çok sosyal medya platformunda da çok sık kullanılan bir özellik haline gelmiştir.
Sosyal medya üzerinde herkesin görebileceği, gündem oluşturan ve günlerce konuşulan bir çok etkinlik Hashtag kullnımı ile mümkün olmaktadır.
Hashtag Nasıl Yapılır? :
Hashtag, bir konu hakkındaki görüşleri bulmayı sağladığı gibi, aynı düşünceye sahip insanları bir araya getirmek için de kullanılabilmektedir.
Hashtag oluşturmak için yapmanız gereken şey aslında çok basit. Belirlediğiniz bir kelimenin ya da kelime grubunun önüne “#” simgesini koyarak paylaşım yapmanız yeterli olacaktır.
Hashtag yaparken dikkat edilmesi gereken en öenmli husus, bir kelime yerine kelime grubu ile ilgili hashtag yaparken bütün kelimelerin aralarında boşluk olmadan bitişik yazılması gerekmektedir.
Mesela en hızlı arabalar hakkında bu işareti kullanarak bir arama ya da paylaşım yapmak isterseniz #enhızlıarabalar şekilde bir hashtag oluşturmanız gerekmektedir. Bir hashtagin anlamını kaybedip, içeriğinden başka bir mesaj çıkarılması yanlış anlamalara neden olabilir. Bunu engellemek için arada kelime başlarında büyük harfler kullanabilirsiniz. #EnHızlıArabalar gibi bir paylaşım bitişik yazımda kelimelerin doğru okunmasını sağlayacaktır.
Hashtag oluştururken dikkat etmeniz gerek bir diğer önemli nokta ise kullanacağınız cümlenin çok fazla uzun olmamasına özen göstermelisiniz. Çok aşırı uzunlukta olan hashtaglerin etkileşim özelliği azalmaktadır. Bu nedenle anlatmak istediğiniz şeyi en kısa ve öz şekilde yazmalısınız.
Oluşturduğunuz Hashtag 3 kelimeden fazla kelime içermemeli ve harf sayıda çok fazla olmamalıdır.
Akılda kalabilen çarpıcı, espirili kelime ve ifadeler bulmak çok önemlidir.
Sağladığı Avantajlar Nelerdir? :
Bu kavram sosyal medya da aramalarda görünürlüğünüzü artırarak daha popüler olmanızı sağlar. Merak ve ilgi duyduğunuz konularda sizinle ortak fikirde olan insanlarla etkileşiminizi artırır. Ayrıca bu kavramı kullanmanız blog ve web sitelerine kişileri yönlendirerek sitenin ziyaret oranını da artırır. Artık bu kavram ile reklamı yapılacak bir çok firmanın ürün pazarlama ve tanıtım gibi faaliyetleri de gerçekleştirilmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder