Elektrik elektronik eğitimi ile ilgili bilgiler, kitap özetleri, kitap sınav soruları ve eğitime dair her şey
Sayfalar
▼
16 Kasım 2019 Cumartesi
Akü Hakkında Bilinmesi Gereken Bilgiler
Akü neden hızlı boşalır?
Araç aküleri kimyasal bileşiklerden oluşmaktadır. Aküler elektrik kaçakları durumunda veya sıcaklık değişimlerinde boşalır. Bir akü aynı mevsimsel sıcaklıkta park halinde 1 gecede boşalıyorsa akü ömrü dolmuştur veya elektrik kaçağı oluşmuştur. Elektrikçi tarafından elektrik kaçağı aranmalı akü sıvıları kontrol edilmelidir.
Akü aracımı etkin kullandığım halde neden bitiyor?
Aracınızı her gün düzenli olarak kullandığınız halde akünüz bitiyorsa 3 durum söz konusudur;
1- Alternatör aküyü tam veya hiç şarj etmiyordur.
2- Aracınıza ekstra taktığınız elektrik harcayan donanımlar aküyü şarj edecek alternatörün şarj değerinden yüksektir.
3- Aracınızda elektrik kaçağı vardır.
Aracıma taktığım ses sistemi akü ömrünü etkiler mi?
Evet, araçlara sonradan eklenen ses sistemi vb. aksesuarlar akü ömrünü olumsuz etkiler, standartta 3 saatte tam şarj bulan akünüz günlük kullanımda ses sistemini beslemek için şarj harcayacağı için sürekli bir şarj- deşarj döngüsüne girer, bu durum akü ömrünü olumsuz etkiler.
Akü soğukta boşalır mı?
Araç aküleri kimyasal sıvılardan üretildiği için soğuk havalarda güç kaybı yaşarlar.
Akü kaç derecede donar?
Araç akülerinin donma dereceleri akü şarj durumuna göre değişiklik göstermektedir. Aküler tam şarj durumunda daha geç donarlar.
Akü donduğunda ne yapılmalıdır?
Araç küsü içinde kimyasal sıvı olduğu için çok soğuk yerlerde akü donmaları yaşanabilir. Düşük şarjdaki aküler daha hızlı donar. Çok soğuk havalarda akünüz basmıyorsa akü kapaklarından birini açarak sıvının donup donmadığını kontrol etmeniz gerekmektedir. Eğer buzlanma görüyorsanız akü kapaklarının tamamını açıp oda sıcaklığında kendiliğinden eriyene ve normale gelene kadar bırakmalısınız. Daha sonra şarj ölçümü yapılarak kullanıma devam edilebilir. Akü içerisinde fiziksel hasar meydana gelmediyse akü eskisi gibi çalışacaktır.
Donmuş akü asla ısıtılmamalıdır.
Akü bittiğinde aracımı nasıl çalıştırmalıyım?
Aracınızın aküsü bittiğinde aracı çalıştırmak için farklı bir araçtan takviye alabilirsiniz. Araç takviyesinde A aracının aküsündeki kırmızı (+) B aracındaki akünün kırmızısına (+) siyah (-) ta siyahına(-) takılmalı ve takviye için getirilen araba stop vaziyette olmalıdır. Aracınız ileri seviye elektronik bir araç ise takviye dahi önerilmemektedir. Otomatik vites dahil hiç bir araba için vurdurarak çalıştırma önerilmemektedir. Takviye ile çalıştırılan araçların aküsü hiç bir zaman tam şarj görmez, takviye için gelen aracın da aküsü azalır. Takviye yapan aracın en az 10 km yol yapması gerekir ki tam şarj vaziyetine gelebilsin. Takviye gören aracın aküsünün de redresöre bağlanması gerekmektedir.
Park halinde araç aküden ne kadar elektrik çeker?
Eski nesil araçlarda (manuel kilit ve karbüratörlü araçlar) araç beyni ve kilit sistemi gibi aksesuarlar bulunmadığı için araç stop halinde elektrik harcamayacaktır. Yeni nesil araçlar güvenlik sebebiyle elektrik harcamaya devam eder. Harcama ortalamaları aşağıda verilmiştir. Bazı araçlarda sabit tüketim değeri 100, 150 mA’e çıkabilmektedir.
Park Halindeki Aracın Aküsü Biter mi?
Biter, aracınızın tüm iç donanımlarını kapalı vaziyette park etmiş olsanız bile araçların sabit elektrik tüketim yapmaları sebebiyle belirli bir zaman sonra akü biter. Bu durum klasik araçlarda yaşanmaz. Aracınıza ait park süresi sabit elektrik tüketim oranına göre değişmektedir.
Akü lambası neden yanar?
Araç göstergelerinde bulunan akü işareti yandığında aracınız aküyü şarj etmiyor demektir. Bu lambanın araç çalışmaya başladıktan maksimum 3 saniye sonra sönmesi gerekmektedir. Sönmüyorsa alternatörün kontrolü için elektrikçiye danışmanız gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder