Rejeneratif frenleme; hareket eden bir arabayı kinetik hareket enerjisini hemen kullanılabilecek veya depolayabilecek bir kullanıma dönüştürerek yavaşlatan bir enerji geri kazanım teknolojisidir.
Hibrit ve elektrikli otomobillerde güç sağlamak için elektrik motoru kullanır. Elektrik motoru aynı zamanda enerji üreten generatör olarak da kullanılabilir. Elektrik motoru generatör olarak fren esnasında çalışır. Elektrik motoru generatör olarak çalışırken frenlemeden kaynaklı oluşan enerji geri kazanılır.
Faydalı frenleme olarak da bilinen rejeneratif frenleme, normal frenlemelerden farklıdır. Rejeneratif frenlemede elektrik motoru tarafından yavaşlama sağlanarak, frenleme, yavaşlama ve durma sağlanır. Rejeneratif frenlemede frenlere ve lastiklere daha az basınç uygulanır.
Faydalı frenleme olarak da bilinen rejeneratif frenleme, normal frenlemelerden farklıdır. Rejeneratif frenlemede elektrik motoru tarafından yavaşlama sağlanarak, frenleme, yavaşlama ve durma sağlanır. Rejeneratif frenlemede frenlere ve lastiklere daha az basınç uygulanır.
Elektrikli arabada gaz pedalının bırakılması rejeneratif frenlemeyi etkinleştirir. Elektrikli arabayı güç modundan şarj moduna geçirir. Elektrik motoru, çalışmasını generatör olarak değiştir ve elektrikli arabayı yavaşlatan bir etki oluşturur. Generatörden frenlemeyle gelen elektrik aküye aktarılır.
Rejeneratif frenlemeyi kullanarak ortalama olarak menzile yaklaşık %20 ekleme sağlayabiliriz.