9 Mayıs 2025 Cuma

Japonların Hayatı Daha Verimli Yaşamak ve Başarılı Olmak İçin 6 Kuralı


Japonların hayatı daha verimli ve disiplinli yaşamak için geliştirdiği 6 teknik bulunmaktadır. Eğer sürekli yapacaklarını ve işlerini erteleyen ayrıca bir işe başlamakta zorlanan ya da motivasyonu çabuk düşen biriysen, bu yöntemler sana faydalı olabilir.

1- İkigai – Hayat Amacını Bul

Sabah yataktan sürünerek kalkıyorsan, günlerin anlamsız geliyorsa ikigai’ni keşfetmemişsindir. Japonlar uzun ve mutlu yaşamlarının sırrını “ikigai” olarak görüyor.

İkigai, seni sabah yataktan kaldıran sebep.

Peki ikigai’ni nasıl bulacaksın?

Basit: 4 temel soruya cevap ver.

* Neyi seviyorsun? (Tutkun)
* Nede iyisin? (Yeteneklerin)
* Dünyanın neye ihtiyacı var? (Katkın)
* Para kazanabileceğin şey ne? (Mesleğin

2- Kaizen – %1 Kuralı ile Sürekli Gelişim

“Büyük değişimler göz korkutur.” Kaizen’in özü şu: Her gün %1 daha iyi ol. Japon şirketleri bu felsefeyle dünya devi oldu.

Büyük adımlara değil, küçük ama istikrarlı ilerlemeye odaklan.

* Bir anda mükemmel olmaya çalışmak yerine, her gün 5 dk fazladan çalış.
* Küçük ilerlemelerle istikrarlı ol, alışkanlık yarat.
* Önemli olan devam etmek, büyük sıçramalar değil.
Bugün %1 geliş, yıl sonunda 37 kat daha iyi olursun.

3- Pomodoro Tekniği – Odaklanmanın Gücü

Tembelliğin en büyük sebebi zaman yönetememek.

Beynimiz uzun süre odaklanamıyor. Ama kısa süreli yoğun çalışmayla verim fırlıyor.
İşte Pomodoro:

* 25 dakika odaklan – 5 dakika mola
* 4 tur sonrası 15-30 dk ara

Pomodoro neden işe yarıyor?

* Beyin 25 dakika çalışmaya kolay alışıyor.
* “Bitiremeyeceğim” kaygısı azalıyor.
* Erteleme alışkanlığı kırılıyor.

Günde 4-5 Pomodoro bile verimi 2 kat artırabilir.

4- Hara Hachi Bu – %80 Doyma Kuralı

Bu teknik sadece yemekle ilgili değil, hayat disipliniyle de ilgilidir. Japonlar asla tam olarak doymaz. %80 doyduklarında yemeyi bırakırlar.

Bunu sadece yemek değil, iş ve hayat için de uygula.

* Tembellik, aşırılıktan gelir.
Çok yemek → halsizlik.
Çok iş → tükenmişlik.

* Beynini ve bedenini %100 doldurma. Hep bir adım geride bırak ki istikrarın sürsün.
Az ama öz yaşamak, her zaman kazanır!

5- Shoshin – Yeni Başlayan Zihni

Japon dövüş sanatlarında bir kural vardır: “Bilenin zihni doludur, öğrenemez.”

Yani ne kadar bilgili olsan da kendini öğrenci gibi görmelisin. Çünkü kibir, öğrenmeyi öldürür.

Shoshin’i nasıl uygularsın?

* “Ben zaten biliyorum” deme, yeniden öğrenmeye açık ol.
* Çocuk gibi meraklı ol, soru sor.
* Küçük ayrıntılara dikkat et, kendini geliştirmeye devam et.

Bilgi sonsuzdur, hep taze kal.

6- Wabi-Sabi – Kusurların İçindeki Güzellik

Mükemmel olmaya çalışmak, insanı en çok yoran şeylerden biri. Japon felsefesi Wabi-Sabi, kusurları kabul etmeyi öğretiyor.

Her şey zamanla eskir, kırılır, değişir… ve bu güzel bir şeydir.

Wabi-Sabi’yi hayatına nasıl katarsın?

* Kusurlarınla barış, mükemmel olmaya çalışma.
* Sürekli değiştirmek yerine, sade ve doğal ol.
* Hayatın akışına güven, bırak bazı şeyler olduğu gibi kalsın.

Tembelliğin temel sebebi aşırı stres ve korkular.
Bunları bıraktığında verimli olmak çok daha kolaydır.

Liderler İçin Ölü At Teorisinin Verdiği Dersler


Ölü At Teorisi: Liderler İçin Basit Bir Ders

Eski bir söz şöyle der: "Eğer bindiğin atın öldüğünü fark ettiysen, yapılacak en iyi şey inmektir." Ancak birçok kişi, kurum veya kuruluş attan inmek yerine ölü atı sürmeye devam ederler. İşte bu durum, liderler için önemli bir ders içeriyor.

Ölü Atı Sürmeye Çalışan Kurumların Yaptığı Hatalar

Daha sert kırbaç kullanmak: Atı hareket ettirmek için daha fazla baskı uygulamak.
Komite kurmak: Atı incelemek için uzun toplantılar ve analizler yapmak.
Eğitim vermek: Çalışanlara "ölü atları nasıl sürecekleri" konusunda eğitimler düzenlemek.
İsim değiştirmek: Atın adını "enerjisi kısıtlı at" gibi daha havalı bir isimle değiştirmek.
Terfi ettirmek: Atı üst pozisyona getirip "ilham versin" diye beklemek.

Ölü atı sürmeye devam etmek, ekibi yorar, kaynakları tüketir ve yenilikleri engeller.
Liderler, işe yaramayan stratejileri, projeleri veya sistemleri zamanında bırakabilmeli.

Peki, Liderler Nasıl Hareket Etmeli?

Dürüst Bir Değerlendirme Yapın:
Hangi projeler "ölü at", hangileri "yaşıyor"?
Verilere ve gerçekçi geri bildirimlere kulak verin.
Hızlı Karar Alın:
İşe yaramadığı netse, "batık maliyet" tuzağına düşmeden o attan inin.
Yeniliğe Alan Açın:
Çalışanların yeni fikirleri denemekten korkmadığı bir kültür oluşturun.
Hataları "öğrenme fırsatı" olarak görün.
Ekip Motivasyonunu Gözetin:
Ölü atı sürmeye zorlanan ekipler, zamanla inisiyatif kaybeder.
Onlara "anlamlı" işler sunun.

Unutmayın: Başarı, Neyi Bırakacağını Bilerek Gelir

Zamanı, enerjiyi ve yeteneği, geleceği inşa edecek alanlara kanalize edin.
Türk atasözü der ki: "Zorla güzellik olmaz." İş dünyasında da ısrarcı olmak her zaman erdem değildir.

Ölü At Teorisini Uygulamanın Adımları

Farkına Var: Projenin veya stratejinin artık işe yaramadığını kabul et.
Değerlendir: Veriler ve geri bildirimlerle durumu objektif olarak analiz et.
Karar Ver: Hızlıca harekete geç ve ölü atı terk et.
Yenilik Yap: Yeni fikirler ve stratejiler için alan aç.
Motivasyonu Koru: Ekibin moralini yüksek tut ve anlamlı hedefler sun.

Ölü At Teorisi, liderlere esneklik, hızlı karar alma ve yenilikçilik konularında önemli bir ders veriyor.

Başarı, bazen "daha çok çabalamak" değil, "neyi bırakacağını bilmekle" gelir.

28 Şubat 2025 Cuma

Dicle Elektrik 6 İlde Elektrik Borcunu Ödemeyen Abonelerin Hatlarını Sökecek


Dicle Elektrik 6 İlde Elektrik Borcunu Ödemeyen Abonelerin Hatlarını Sökecek

Dicle Elektrik, ödenmeyen elektrik faturası alacakları nedeniyle diğer abonelerin kesintisiz enerji alma hakkını koruyabilmek için borçlu abonelere uyarı yapıyor. Dicle Elektrik, büyük kısmı tarımsal sulamaya ait olan milyarlarca liralık alacağı olduğunu, Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği gereği borcunu ödememekte ısrarcı olan abonelere karşı hat sökme dahil gerekli tüm tedbirleri alarak enerji verilmeyeceğini açıkladı.

Açıklamada, Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği’nin 49’uncu maddesine eklenen yeni madde, dağıtım şirketlerine borcunu ödemeyen ve kayıt dışı tüketime devam eden abonelerin hatlarını toplamasına imkan tanındığı hatırlatıldı.

Güneydoğu’da 6 ile elektrik dağıtım hizmeti veren Dicle Elektrik, 2.2 milyon abonesinin kesintisiz ve kaliteli enerji hakkını koruyabilmek adına borcunu ödemeyerek sistemi zora sokan abonelerini bir kez daha uyardı. Şirketten yapılan açıklamada, milyarlarca liraya ulaşan elektrik borcunu ödemeyen ve ödememekte ısrarcı davranan abonelerin elektriğinin kesileceği ifade edildi. Ayrıca yönetmeliğe uygun şekilde borcunu ödemeyip kaçak elektrik kullananların ise hatlarının sökülebileceği duyuruldu.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun regülasyonlarına uygun şekilde çalışmalarını sürdüren Dicle Elektrik, ciddi rakamlara ulaşan alacağını tahsil etmek amacıyla web sayfasından bir duyuru yayınladı. ‘Abonelerimize Duyurulur’ başlığı ile yayınlanan duyuruda "Dicle Elektrik olarak borcunu zamanında ödeyen abonelerimizin haklarını korumakla mükellefiz. Bu doğrultuda, borcunu ödememeyi alışkanlık haline getirmiş tarımsal sulama abonelerimize elektrik veremeyeceğimizi kamuoyunun bilgisine arz ederiz" denildi.

Açıklamada; bölgede 22 milyar kWh’yi bulan yıllık elektrik tüketiminin önemli kısmının tarımsal sulamada kullanıldığı, bu abone grubuna ait borç yükünün sürdürülemez boyutlara ulaştığı belirtildi. Sağlanan ödeme kolaylıklarına rağmen bazı abonelerin borcunu ödememekte ısrarcı davranarak yüksek elektrik tüketimine devam ettiği ifade edildi. Bu durumun, faturasını düzenli ödeyen aboneleri mağdur ettiğine de yer verilen duyurunun devamında ise şu ifadeler yer aldı:

"Bu kapsamda, elektrik faturasını ödememeyi bir alışkanlık haline getiren ve kaçak kullananların enerji bağlantıları elektrik verilemeyecek şekilde demonte edilecektir. Diğer taraftan zamanında ödeme yapan abonelerimizin mağduriyet yaşamamaları için jeneratör başta olmak üzere elimizden gelen tüm imkanlar sağlanacaktır. Bununla birlikte kontrolsüz ve aşırı tarımsal sulama, yeraltı su kaynaklarının tükenmesine, toprağın çoraklaşmasına ve ekosistemin bozulmasına yol açmaktadır. Doğal dengeyi tehdit eden bu tür bilinçsiz tarım uygulamaları, yalnızca bugünü değil, geleceğimizi de riske atmaktadır. Dicle Elektrik olarak kayıpsız, kesintisiz ve kaliteli bir enerji dağıtım hizmeti sağlamak için çalışmalarımıza özveri ile devam edeceğimizi kamuoyunun bilgilerine sunarız.

10 Şubat 2025 Pazartesi

Disiplinli Çalışma Eksikliği Çekenler İçin İpuçları



Disiplinli Çalışma Eksikliği Çekenler İçin İpuçları

1. Kendinize net bir hedef tanımlayın;

Net bir hedef olmadan tam olarak ne istediğinizi tanımlamanız zordur. Gerçekten ne istediğinizi görselleştirmeye başlayın. Hedefinizi yazmak, onu gerçeğe dönüştürmenize yardımcı olacaktır. Hedefinizi mutlaka bir yere not ediniz ve zaman zaman görebileceğiniz bir yere bırakın.

2. Kendinize net bir plan oluşturun;

Ne istediğinizi biliyor olabilirsiniz fakat bunu nasıl başaracağınızı bilmiyorsanız büyük ihtimalle başarısız olacaksınız. Hedefinize ulaşmak için ihtiyaç duyacağınız her bir adımı parçalara bölün. Net bir planın ana hatlarını çizin. Küçük adımlarla planınıza uygun olarak hedefinize ulaşmaya çalışın. Küçük adımların büyük değişimlere yol açtığını göreceksiniz.

3. Öz güveninizi güçlendirin;

Toplumda başarılı olanların hepsinin ortak noktası özgüvenli olmalarıdır. Başladığınız şeyi başarmak için yeterince iyi olduğunuz zihniyetini geliştirmeniz gerekiyor. Bunu yapmalısınız.

4. Alışkanlıklar oluşturun;

10 kat etkili. Ne yaptığınız hakkında ne kadar çok düşünmek zorunda kalırsanız, zihninizin merak etmeye başlama ihtimali o kadar artar. Sistemler ve alışkanlıklar, tahminleri ortadan kaldırır ve size adım adım izlemeniz gereken net bir süreç sunar.

5. Zamanınızı değerlendirin;

İnsanların işe gittikleri için “vaktim yok” dediklerini sık sık duyarsınız ve sonra gecenin geri kalanını boş boş dolaşarak geçirdiklerini görürsünüz. Gününüzü planlayın, önemli görevleri yerine getirirken eğlenmek için yeterli zamanınız olduğunu göreceksiniz.

6. Küçük görevlerle başlayın;

Genellikle disiplinden yoksun olduğunuzda, her şeyi aynı anda yapmanız gerektiğini düşünürsünüz. Görevleri yönetilebilir parçalara ayırmayı öğrenin. Daha fazlasını yaptığınızı göreceksiniz. Ne kadar keyifli ve kolay olduğuna hoş bir şekilde şaşıracaksınız.

7. Kendinize iyi bakın;

Güçlü zihinsel ve fiziksel sağlık, öz disiplin eksikliğini yok etme savaşınızda size yardımcı olacaktır. İyi yemek yeyin ve düzenli olarak egzersiz yapın, olumlu bir kendi kendine konuşma süreci geliştirin. Hareket, zihninizi temizlemeye yardımcı olacaktır.

8. Kendinizi sorumlu tutun;

Her zaman arkadaşlarınızdan veya ailenizden sizi sorumlu tutmalarını isteyebilirsiniz ama onlar orada olmadığında ne olur? Öz sorumluluk geliştirmek, kontrolü size verir. Tetikleyicilerinizi tanımlayabilir ve bunlara göre davranabilirsiniz.

9. Tutarlılık anahtardır;

Bakın, planlandığı gibi çalışmayan günler olacak ama bunun genel planınızı mahvetmesine izin vermeyin. Oyuna geri dönün ve zaferi eve getirin.

27 Ocak 2025 Pazartesi

Çinli Filozof Lin Yutang - Hayatı Nasıl Yaşamalıyız?


Hayatı Nasıl Yaşamalıyız?

Çinli Filozof Lin Yutang

Yaşayacak fazla yılın kalmadı ve ayrıldığında yanına hiçbir şey götüremeyeceksin.Bu yüzden tutumlu ol, ama refahını feda etme.

Harcaman gereken parayı harca, tadını çıkarmaya değer olan şeylerin tadını çıkar ve verebileceğin şeyleri ver.

Ayrıldıktan sonra ne olacağını dert etme, çünkü toza dönüştüğünde ne övgüleri ne de eleştirileri duyabileceksin; mezarını ziyaret edip etmediklerini ya da seni unutup unutmadıklarını bilemeyeceksin.

Hayattan keyif almak için en doğru zaman, şu andır.
Zorla kazandığın mal ve mülkleri değerlendirme zamanın geldi.

Çocukların için fazla endişelenme; onlar kendi yollarını bulacak ve kendi kaderlerini çizecekler.
Torunlarına özel bir ilgi göster, onları sev, değer ver ve onlardan keyif alabildiğin sürece tadını çıkar.

Hayat, doğumdan mezara kadar durmaksızın çalışmaktan ibaret olamaz.
Her gün uyan ve bir günü daha çatışmasız, kin tutmadan keyifle geçirmeye niyet et.

Çocuklarından fazla beklentiye girme.
Sana önem verseler de, onların kendi sorumlulukları, taahhütleri ve hayatları her zaman öncelikli olacaktır.
Bazıları ise, ebeveynleriyle pek ilgilenmezken, onların varlıklarını tartışır ve zenginliklerinden faydalanmak için ayrılmalarını isterler.

65 yaşına veya daha üstüne geldiysen, bitmek bilmeyen bir çalışma uğruna sağlığını feda etme, çünkü bu kendine mezar kazmak olur.

Bin hektar pirinç tarlası olsa da, günde yalnızca yarım kâse tüketebilirsin.
Binlerce görkemli evin olsa da, geceleri uyumak için yalnızca 8 metrekareye ihtiyacın var.

Eğer yiyecek bir şeylerin ve ihtiyaçlarını karşılayacak kadar paran varsa, bu yeterlidir.
Mutlu bir yaşam sürmeye bak, çünkü sadece bir hayatın var.

Kendini başkalarıyla karşılaştırarak şanını, zenginliğini ya da sosyal statünü ölçme.
Çocuklarının başarılarını başkalarınınkilerle kıyaslayarak övünme.
Bunun yerine, onları mutluluğa, sağlığa, neşeye ve kaliteli bir hayata teşvik et.

Değiştiremeyeceğin şeyleri kabul et, çünkü aşırı kaygı sağlığına zarar verebilir.
Kendi refahını yarat ve her gün sana mutluluk ve keyif veren aktivitelerle uğraş.

Mutluluğun olmadığı bir gün, boşa harcanmış bir gündür.
İyi bir ruh haliyle hastalıklar iyileşebilir.
Neşeli bir zihinle ise daha hızlı iyileşir ya da hiç ortaya çıkmaz.

İyi bir karakter geliştirerek, egzersiz yaparak, sağlıklı beslenerek ve dengeli bir şekilde vitamin ve mineral alarak sağlıklı ve keyifli bir yaşam sürebilirsin.

Özellikle çevrendeki iyiliği takdir etmeyi öğren – aileni, arkadaşlarını – çünkü onlar, hayatının güzel anılarını ve değerli zamanlarını hatırlatarak sana yeniden yaşama hissi verirler.

Denir ki, “Çatısını kaybeden biri yıldızları kazanır.” Bu doğrudur.
Zaman ve fırsatlar, bir nehirdeki su gibidir: Onlara asla iki kez dokunamazsın, çünkü bir kez geçtiğinde geri dönmez.

Hayatının her anının tadını çıkar ve dünyayı keşfetme, onun harikalarını görme fırsatlarını kaçırma, çünkü bu anlar bir daha asla tekrarlanmayabilir.

Görünüşlere güvenme, çünkü zamanla silinirler.
Mükemmel insanı arama, çünkü o yoktur.

Seni olduğun gibi takdir eden birini ara; onu bulamazsan, yalnızlığını sevmeyi öğren, çünkü kötü bir arkadaşlıktan iyidir.

Her nasıl tanımlıyorsan Tanrı’ya inan ve hayatın tadını çıkar, çünkü hayat kısadır.

Aileni ve arkadaşlarını sev, çünkü er ya da geç bu dünyayı terk edeceksin ve kimse bunun için sana teşekkür etmeyecek.

Sağlık ve mutluluk daima seninle olsun.

- Lin Yutang

18 Aralık 2024 Çarşamba

2025 Yılında Elektrikte Tüketiminde Serbest Tüketici Limiti 750 Kilovatsaat Olacak

Elektrikte serbest tüketici limiti, 2025 yılında 750 kilovatsaat olarak uygulanacak.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) konuya ilişkin Kurul kararı, Resmi Gazete'de yayımlanarak 2025 yılında yürürlüğe girecek.

Yapılan düzenlemeye göre, 2025 yılı için serbest tüketici limiti 750 kilovatsaat olarak belirlendi. Elektrikte serbest tüketici limiti 2024 yılında 950 kilovatsaat olarak uygulanmıştı.

Yapılan düzenlemeye göre, 2025 yılında serbest tüketici limiti 2024 yılına göre 200 kilovatsaat azalmış oldu.

27 Ekim 2024 Pazar

İyi Geceler Bay Tom (Michelle Magorian) Kitap Sınavı Yazılı Soruları ve Cevap Anahtarı


Kitabın Adı: İyi Geceler Bay Tom

Kitabın Yazarı: Michelle Magorian

Kitap Sınavı Soruları ve Cevap Anahtarı

1. Will'in kollarındaki morlukların sebebi nedir?

a) Kötü bir çocuk olduğu gerekçesiyle annesi dövmüştü.
b) Yolda gelirken ayağı takılıp düşmüştü.
c) Sokaktaki çocukların saldırısına uğramıştı.
d) Arkadaşlarıyla kavga ederken darbe almıştı.

2. Karartma perdelerinin amacı nedir?

a) Sabah güneş ışıklarının içeri girmesini engellemekti.
b) Dışarıdan içerinin görünmesini engellemekti.
c) Evleri düşman askerlerden gizlemekti.
d) Uçakların bombalayacakları yerleri gizlemekti.

3. Will neden yatakta yatmaktan rahatsız oluyordu?

a) Önceki gece yatakta yatarken altına kaçırdığı için rahatsız oluyordu.
b) Yataklarda ölülerin yattığına inanıyordu.
c) Tavanla yatağın arasında fazla mesafe olmadığı için rahatsızdı.
d) Yatağı yeterince yumuşak değildi.

4. Radyoda başbakan hangi konuda konuşma yapmıştı?

a) Gelecek kış aylarının çok çetin geçeceğini ve gerekli önlemlerin alınacağını açıkladı.
b) O yıl ürün miktarında azalma olduğunu ve kıtlığı yaşanacağını duyurdu.
c) Almanya ile savaşa girdiklerini açıkladı.
d) Polonya ile savaşacaklarını duyurdu.

5. Köy sakinleri Tom'un toplantıya katıldığını görünce neden şaşırdılar?

a) Tom, köydeki insanları sıkıcı buluyor, toplantılara katılmıyordu.
b) Köydekiler fazla meraklı davranıyordu, Tom bundan hoşlanmıyordu.
c) Tom, eşi öldüğünden beri köydeki toplantılara katılmıyordu, insanlardan uzaklaşmıştı.
d) Tom'un evi uzaktı, yaşlı olduğu için gidip gelmekte zorlanıyordu.

6. Will, ne yaparsa insanların onu seveceğine inanıyordu?

a) Annesi, kendisini görünmez hâle getirdiği takdirde insanların onu seveceğini söylemişti, Will buna inanıyordu.
b) İnsanların her istediklerini yaptığı takdirde sevileceğine inanıyordu.
c) İnsanlara yalan söylerse sevileceğine inanıyordu.
d) Dini kurallara uygun yaşarsa sevileceğine inanıyordu.

7. Okulun ilk gününde Will'in sınıfında ne yapıldı? Will neden memnun olmadı?

a) Okuma yazma dersleri yapıldı. Ancak Will başarılı olamadı.
b) Gaz maskesi tatbikatı yapıldı. Will okuma yazma öğrenemediği için memnun olmadı.
c) Tüm öğrenciler kendilerini tanıttılar. Will kendini tanıtmak istemedi.
d) Öğrencilerden ailelerini anlatmaları istendi. Will ailesini anlatırken rahatsız oldu.

8. Tom'un hangi konuda yeteneği neydi?

a) Yazı yazmak.
b) Koşmak.
c) Şarkı söylemek.
d) Resim yapmak.

9. Sığınmacı çocukların aileleri neden çocuklarının eve dönmesine karar verdiler?

a) Çocuklarından ayrı kalmak çok üzücü olmaya başlamıştı.
b) Ülke savaşa girdiği için çocuklarının hayatlarından endişe ediyorlardı.
c) Hükümet, sığınmacı çocukların ailelerinden parasal katkı istiyordu.
d) Ailelerin, sığınmacı çocuklara iyi davranmadıklarına dair haberler yayılıyordu.

10. Carrie, Will'in odasını neye benzetti?

a) Bir hapishaneye.
b) Bir yatakhaneye.
c) Bebek odasına.
d) Kendine ait bir atölyeye.

11. Çocuklar, çıkardıkları gazeteyi köyde nasıl dağıtıyorlardı?

a) Birkaç kopya yapmışlardı. Köylüler gazeteyi gruplar hâlinde okuyorlardı.
b) Tek bir kopya vardı. Bir metelik karşılığında okunmak üzere köyde elden ele geziyordu.
c) Gazeteyi okuyan köylüler, içindeki yazıları birbirlerine anlatıyorlardı.
d) Köydeki çoğaltma makinesinde çoğaltıp isteyenlere veriyorlardı.

12. Oyunun provaları sırasında yaşlı adam rolü yapan Will'in, rol yapma konusundaki yeteneği ortaya çıktı. Öğretmeni ve arkadaşları onun bu yeteneğinden etkilendiler ve provaya ara verilince hayranlıklarını ifade ettiler. Will'in tepkisi ne oldu?

a) Siniri bozuldu. Herkesten farklı olmak, kendisini yalnız hissetmesine neden oluyordu.
b) Şaşırdı. Bu yeteneğinin kendisi de farkında değildi, uzun süre şaşkınlığını atamadı.
c) Sevindi. Öğretmeninin ve arkadaşlarının ilgi odağı olmak onu mutlu etti.
d) Kendisiyle gurur duydu.

13. Will okuma yazma öğrenip büyüklerin sınıfına başlayınca öğretmeni Bayan Hartridge ona, yeni kitaplarını ve okul gereçlerini verdi. Will'i en çok heyecanlandıran şey ne oldu?

a) Defter.
b) Dolma kalem.
c) Coğrafya kitabı.
d) İngilizce kitabı.

14. Annesi hasta olduğunu belirterek ona yardımcı olması için Will'i geri çağırdı. Annesiyle aylar sonra tren istasyonunda karşılaştılar. Will gülümsediğinde annesi neler hissetti?

a) Sevindi, onu iyi gördüğü için memnun oldu.
b) Şaşırdı çünkü Will, onunla yaşarken gülümsemezdi.
c) Dehşete düştü, otoritesinin tehdit edildiğini hissetti.
d) Kızdı, Will'in gülümsemesini gerektiren bir şey olmadığını düşündü.

15. Will, annesinin tavırları karşısında neler hissetti?

a) Keşke Yaylaköy'e hiç gitmemiş olsaydım, diye düşündü. O zaman annesinin sevgi dolu ve şefkatli biri olduğunu zannedecekti.
b) Üstüne umutsuzluk dalgası çöktü.
c) Farkındalığına lanet etti.
d) Yukarıdakilerin hepsi.

16. Tom, bebekle ilgili bir sorun olduğunu ne zaman ve nasıl anladı?

a) Ambulansla hastaneye giderken, soğuk bohça yerine Sammy'nin vücuduna sarıldığında.
b) Evde, bebeği ondan almak istediklerinde.
c) Hastanede, doktorlar onu muayene ederken.
d) Evde, Tom onu merdiven boşluğunda bulup dışarı çıkardığında.

17. Tom, Will'in bir bakımevine götürüleceğini öğrendiğinde ne yapmaya karar verdi?

a) Sık sık bakım evinde onu ziyaret etmeye.
b) Londra'da bir ev bulup Will ile birlikte yaşamaya.
c) Will'i evlat edinmek için mahkemeye başvurmaya.
d) Will'i hastaneden kaçırıp Yaylaköy'e götürmeye.

18. Tom'un sürekli söylediği ve Will'e cesaret veren söz neydi?

a) Bir gün mutlaka iyi olacaksın.
b) Sen çok iyi bir çocuksun.
c) Her şeyin bir zamanı var.
d) Zamanla her şey düzelir.

19. Öğretmenini ziyaret eden Will, öğretmenin bebeğini görünce hangi gerçeğin farkına vardı?

a) Bebekleri hiç sevmediğini.
b) Trudy'nin ölümünün onun suçu olmadığını.
c) Annesinin ona yalan söylediğini.
d) Annesinin zihninin hasta olduğunu.

20. Zach öldükten sonra Will, bir süre onunla konuştuğunu düşündü ve onun gibi davrandı. Bunun sebebi neydi?

a) Zach onun bir parçasıydı. Onun dışa dönük özelliklerini ortaya çıkaran Zach ile arkadaşlığı olmuştu.
b) Zach'i çok özlüyordu ve böyle davranarak onun özlemiyle baş etmeye çalışıyordu.
c) Zach'in varlığına çok alışmıştı, onun boşluğunu bu şekilde doldurmaya çalışıyordu.
d) Zach'in ölümüyle baş etme yöntemi buydu.

Cevap Anahtarı:

  1.a        2.d        3.b         4.c          5.c 
  6.a        7.b        8.d         9.c        10.d
11.b      12.a       13.b       14.c       15.d 
16.a      17.d       18.c       19.b       20.a

Üniversitede Matematik Dersinde Uyuyan Öğrenci ve İmkansızı Başarmak

Columbia Üniversitesi’nde bir öğrenci, matematik dersinde uyuyakalır. Öğrenci uyandığında, diğer öğrencilerin sınıftan çıkmakta olduğunu gö...